Vila i frid min älskade vän.
Skulle ta upp och mysa med Maj-lis och hennes dotter Tummelisa idag, men jag hittar inte maj-lis. Letar desperat och hittar henne tyvärr förevigt sovandes i spånet..
Hon var gammal, hela 5 år, och har fått 2 superfina kullar som har blivit urhärliga med enorm personlighet.
Tyvärr så märkte jag för ett halvår sedan ungefär att hon fått en tumör vid körteln, men hon har varit oberörd av den och mådde inte ens dåligt imorse. Troligvis dog hon av åldern.
Hon var en av mina första gerbiler. Köpte henne som "hane" i djuraffär tillsammans med en annan "hane". Dock visade det sig att dessa sedan var honor. Men mig gjorde det ingenting. De hade redan blivit mina vänner, men nu har en av dom lämnat mig.
Kan snart inte skriva mer då mina ögon svämmar över av tårar, hon stod mig oerhört nära min fina vän. Världens finaste lilla tant helt enkelt. Det värsta är dock inte hennes insomnande, för jag vet att hon har haft ett underbart liv här hos mig, utan hennes underbart härliga dotter som hon lämnade kvar. Jag vet inte vad jag ska göra med henne, för hon är 2 år och jag kan inte ta mer kullar. Det är så hemskt att se henne sitta helt själv i buren, dom gjorde allt tillsammans och var otroligt tajta.
Nu är det med sorg i hjärtat jag undrar om någon har någon ledig bur där hon kan få flytta hem och kanske kan bo med en liten bebis eller något? Dock ska hon stanna i Skåne då jag vill kunna hälsa på henne minst en gång i månaden. Någon som finns i skåne och skulle vilja ta hand om min fina tummelisa?
Och en sak till, när gerbiler uppnår en viss ålder är dom ju typ sterila, tror ni jag skulle kunna sätta ihop henne med mina 4 pojkar? (bestående av hennes 3 bröder och far) Eller är det helt enkelt för riskabelt?
Sov gott, min underbara vän. Du är för evigt saknad.
Rip, vila i frid
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Naaw, vila i frid! :'(
Åh, jag bor i skåne.. Fast jag har inte pengar o sånt till att köpa saker.. Har tänkt på att skaffa gerbiler.. men som sagt.. Pengarna.. Synd.. :'/
Tråkigt, beklagar sorgen!
Vad jag förstått så kan hanar börja bråka om man sätter in en hona till dem, även fast hon är steril.
#2 Hon har grejer och bur med sig. Gerbiler är inte så dyra faktiskt.
#3 Jo läste det nyss..
Vill bara påpeka att även om man får gerbil och bur och inredning gratis så får man ändå spara ihop några hundralappar så man har till veterinärsbesök om det skulle behövas.
#5 Jo, såklart. Reservpengar ska ju alltid finnas till hands.
4. Ska jag inte betala ngt alls isf? Dt hade känts konstigt..
#7 Nej jag bryr mig inte om pengar. Bara jag vet att hon får det bra och får en liten krabat att bo med. Dessutom, de pengarna hon hade kostat kan du isf spara till ev vet-besök som #5 skrev.
8. Aha okej :) Tack, :) Mene var ngnstans bor du i skåne?
#9 I Klippan, du?
10. :o Det var ju nära! Jag bor typ precis utanför helsingborg.
#11 låter ju bra, då kan jag hälsa på henne ofta :') men är du beredd på allt ansvar som en gerbil kräver?
12. Håller med dig, Det låter bra! :) Ja det förmodrar jag. Har läst rättså mkt om gerbiler. Så har vet hur man ska göra och så. :D