Nemen oj!
såg också de :)
Roligt tycker jag! :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Visst känner man sig trendig? ;)
Jag är trendig sen -98 då
haha!
MvH Tsunamis
Trendsättare 
såg också det, men det är väl på gott och ont som allt annat.
Djur som hamnar i klorna på trendjunkies *burr*, hoppas jag slipper se virkade gerbilkoftor iallafall 
#6; Men vadå? Går dina gerbiler nakna eller? 
Mina bär dock endast päls! Helst prada..
Vet inte riktigt om folk brukar följa djurtrender? Mer än de stackars småhundarna som stoppas ner i väskor.
Har svårt att se folk bära runt på en gerbilbur, baka in dem i någon outfit.
Det skulle väl vara någon som använder dem i inredningen kanske.. Fast det vore väl rätt bra, då bör de ju få ett stort snyggt akvarium, men snygga trägrejer och en del spån att gräva i.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#8 Ja men det är klart! Jag bär runt på min bur hela tiden! :D
Haha, ledsen jag var bara tvungen, fick en ganska kul bild i huvudet av det du skrev ;D
#8; Try the new gerbilhat! Made of glass and contains gerbils!
(please feed and clean, now and then)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Tycker nästan att det är hemskt. Nu kommer folk skaffa gerbiler för att det är "trendigt", inte för att de verkligen vill ha dem.
Jag vet massor som sålt sina hamstrar och gerbiler och sådant för att det är ett barnsligt djur, så det är verkligen sjukt hur man påverkas även när det kommer till djur.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Alltså, jag tror inte att folk skaffar dem för att det är trendigt, utan för att de är populära husdjur. Vad hon i artikeln menar är säkert bara att det blir en trend när så många köper dem. De kan se en tydlig trend alltså.
Så fattade jag det i alla fall..?
#12 Ja, självklart, något annat har jag inte sagt. Men nu när det står att det är ett trendigt djur så kommer många att tänka att det är en trend, och skaffa dem av den anledningen, likväl som vissa säljer sina älskade djur för att andra kallar dem "småbarnsdjur" och inte vill bli klassade som töntar.
#13 Jag menar bara att jag tror fortfarande att folk faktiskt åtminstone har lite vett i huvudet, och inte köper gerbiler bara för att det är trendigt, på samma sätt som t.ex. en viss sorts tröja kan vara trendig. Jag tror snarare att det är så att folk öppnar ögonen för gerbiler därför att de blivit en trend och är populära. Jag skrev inte direkt till just till dig i mitt förra meddelande och jag menade inte att du hade "fel" eller så.
Jag kanske uttryckte mig konstigt, men det jag ville få sagt var i alla fall att det är skillnad på modetrender och på trender bland husdjur och att folk nog förstår det. Det finns ju människor som köper rosa tröjor för att det är trendigt även fast de kanske inte tycker att det är det snyggaste precis. Men de går inte och köper gerbiler utan att vilja ha dem, bara för att följa trenden.
#14 Tyvärr så är det inte alla människor som tänker så.
Min vän ville skaffa råttor, hon köpte bur och allt, för hon tyckte att de var så coola. Men sedan sa hennes pojkvän att han tyckte att råttor var töntiga, så började hon själv säga att "nä råttor är så äckliga".
Har också vänner som är enade om att de verkligen MÅSTE ha en chihuahua som de kan ha i väskan när de är ute och går, för det har Paris Hilton. Men de tycker inte om hundar, de vill bara ha en chihuahua som de kan ha i väskan. Och de är seriösa.
Så det är inte direkt alla som tänker så långt. Självklart kommer folk att öppna ögonen och verkligen bli intresserade av gerbiler, något annat säger jag inte. Men det kommer locka en massa människor till att skaffa det nya "trendiga djuret" också, utan att de egentligen har något större intresse för det.
#15 Jaha, där ser man i alla fall. Tråkigt att höra sånt.
Något positivt av artikeln kan ju vara att folk blir nyfikna och googlar "gerbil" och kommer in hit där i kan hjälpa dem med info och göra sverige gerbilkunnigare 
#18 var inte så seriös ;)
19# ska väl försöka men tänkker väl bara på hur sanningen är för att om du går in på blocket så hittar du massa gerbiler i duna och galler burar med lite spån.. Och många peesoner som köper hamster och gerbil har nog bara sett ett foto, sen va det bara att köpa dem och tröttna på dem :@ blir så arg!!!
#20 förlåt att jag var otydlig. Hade bråttom. Menade att jag inte var så seriös! Tror alltså inte på det själv även om det hade varit bra för alla små stackare på bla blocket. (kollar varje dag
)