Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1236 ggr
Clariiz
0

Kistamässan

Tänkte bara kolla ifall någon av er var där? :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Jessica_91]
0

Tyvärr inte, det är lite för långt bort för mig. 40 mil närmare bestämt haha ^^. Väldigt tråkigt, jag grämde mig över det förra året också. 
Vad jag vet så finns det ingen liknande mässa i Göteborgstrakten?

Själv då, var du där? Glad

deleteduser
0

För mig är det 50 mil… Så nej. Flört

#1 Jag skickade ett mejl till Linda Kaufeldt på Svenska hamsterforeningen och frågade om det skulle vara några utställningar i Göteborg 2012. Jodå, 2 stycken närmare bestämt. Glad

Clariiz
0

40-50 mil, småsaker!
Det finns flyg, det finns tåg, det finns bil, det finns buss & det finns ben.

Nästa år får ni pallra er dit! ;)

Jag åker dit nästan varje år. Pratade med lite folk från Svenska gerbilföreningen, och har nu beslutat mig för att regga alla (nästan) mina gerbiler och börja ställa ut! :)
Gav upp tankarna om det när det strulade för uppfödaren när hon skulle fixa stamtavla till mina 3 äldsta killar, men nu när jag fick reda på att man kan ställa ut vilken gerbil som helst (bara man reggar den) så kommer jag garanterat börja!

Tänkte ifall det var någon från SGF här som var där?

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

deleteduser
0

#3 Haha, jao… Känner mig dock lite snål och har ingen större lust att lägga 1000 kronor på en flygbiljett. Den dagen jag har ett eget flygplan ska jag se till att vara där Flört

[Jessica_91]
0

#2 Ja att de har gerbilutställning i Göteborg varje år visste jag (dock inte att det skulle vara 2 st i år, vad kul!), syftade på husdjursmässa som de hade i Kista. Hade varit kul att få se på gerbiler, hamstrar, hundar, katter, illrar, möss och en massa andra djur på samma plats Glad

#3Då tar jag och Elsa och våldgästar dig nästa år då för sovplats Flört

Vad kul att du ska regga och börja ställa! Jag är själv väldigt sugen och väntar nu bara på att det ska dyka upp någon bra utsällning i närheten (SHF). 
Var det många gerbiler där?

deleteduser
0

#5 Jag vet inte om det är spikat att det blir 2 utställningar i år. I mejlet skrev hon att det skulle bli minst en utställning men det lutar mot att det blir 2. Vi hoppas på det! Glad

Clariiz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4; Jajaja, struntsummor! ;)

#5; Ni är så välkomna! Jag har stor säng vi får plats allesammans! Skrattande

Det var 4-5 burar med två i varje :) Riktigt stora och fina var de! Dessutom såldes det massa billiga och bra saker! Gnagarboden var där bla. Samt att SGF hade lite saker till salu!
Köpte ett hus med matskål på toppen samt 3 kokosnötshus åt dom.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

In my coconuthouse..

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

wolfgirl82
0

Var där både på lördag o söndag i SGFs monter Glad

Jätte roligt och prata med alla som var nyfikna på gerbiler.

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Clariiz
0

#9; Vilken av dem var du? :)
Stor chans att det var dig jag pratade med i så fall! Jag var nämligen där på lördagen.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

BettaSplendens
0

Skulle gärna åkt dit, var på Gothia cup hela helgen så kunde inte komma :/ Visste inte datumen helt heller… Haha. Nästa år får jag komma!

[Jessica_91]
0

#7 Haha gött!

Åh vad avis jag blir nu, vill också se massa fina gerbiler och köpa nya roliga grejer ><.
Har sett ett sådant där hus med matskål ovanpå på zooplus och varit väldigt sugen. Skulle vara väldigt praktiskt för lilla Gimli som insisterar på att välta matskålen så fort den står upp (har börjat strö ut maten i spånet istället). Vad fick du ge för den?

Clariiz
1

#12; Riktigt nöjd med den! :) Skålen är du dock av hårdplast, men tror inte dom ger sig på den faktiskt.
Fick ge 50 kr för den :)
35 för 3 cocosnöthus.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

deleteduser
0

#7 Har du plats för våra gerbiler då? I sånnafall kan du lita på att vi kommer! Flört

Clariiz
0

#14; Det är väl såklart jag har! ;) 
Dom kan till & med få ett eget rum om de vill! :D

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

deleteduser
0

#15 Ojoj, Alla tar med sig gerbilerna så har vi sovaöverparty hos Clara! Flört

Clariiz
0

#16; Låter kul det! ;) Fast.. stackars mig.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

[Jessica_91]
0

Toppen, då kan vi passa på att ge Gimli och Thea gruppterapi Skrattande

Clariiz
0

#18; Haha, ja! :P 
Tänk så snopet om det skulle visa sig att de blev bästisar på direkten!

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

svartkanin
0

#8 Lite OT men vad är det för öppning som gerbilerna har på magen? Min ena gerbil hona öppnade sin innan hon fick cancer i livmodern… Har undrat över vad det är förnågot ganska länge eftersom den finns där på alla gerbiler. Har den någon funktion?

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Tsunamis
0

#20 det är en doftkörtel som de använder till att markera sitt revir med. Hanar markerar mer & oftare än honor men honor kan göra det också. De får ibland cancer på Doftkörteln precis som du beskrev. Först blir det en liten knöl som senare spricker och blir irriterad och ofta har cancern spridit sig ganska mycket innuti kroppen när det gått så långt.

MvH  Tsunamis

Clariiz
0

#20; Det är en doftkörtel :) De använder den för att markera revir.
Det är dock inte så ovanligt att äldre gerbiler får tumörer där, vanligast är väl dominanta hannar tror jag.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

svartkanin
0

#21 #22 Hmm… Är det vanligt att gerbiler får cancer? (Båda mina honor fick det)

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Clariiz
0

#23; Det är inte ovanligt. Jag tror det är ganska vanligt på de flesta smådjur. Råttor t.ex. är det ju oerhört vanligt på, samma sak med hamster.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

svartkanin
0

#24 Ojj, va tråkigt att det är så… Tror du att det beror på aveln elr?

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Tsunamis
0

#25 japp det gör det. De brukar få det vid lite senare ålder dvs vid 1,5 år och frammåt och då har den ju redan avlats på för länge sen. Man kan ju vänta med att avla på hanarna men honorna bör ju få sin första kull innan 1 års ålder. Däremot så gör bra uppfödare så att de sparar på föräldradjuren och avlar inte på avkommor där föräldrarna fått cancer men hos djurgrossist & djuraffär finns det ju ingen sån koll.

MvH  Tsunamis

svartkanin
0

#26 Det är rätt så synd att det blir så… Rynkar på näsan

Tack för svaren! Flört

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se