Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 2279 ggr
Clariiz
2011-12-30 20:13
0

Nya gerbiler

Åkte i tisdags till två av djuraffärerna i stan men ingen av dem hade gerbilhonor i rätt ålder.
Men så idag gick jag in i en annan djuraffär som aldrig tidigare haft gerbiler, och vips så fanns där 2 små tjejer födda 09-11-11.

Jag bestämde mig för att köpa både direkt (trots att jag tänkt köpa en i taget) eftersom jag inte hade hjärta att lämna en av dem ensam kvar.

Blev också oerhört glatt överaskad när tjejen i affären berättade att de kom från uppfödare och hade härstamningsbevis. Detta känns oerhört bra eftersom jag grämt mig att köpa i djuraffär eftersom jag inte vill stötta grossister.

Så nu har min nya lilla black suttit med Teah och den lilla lilacen (som jag mer tycker ser ut som Dove) suttit i delad bur med Tjorven i ett par timmar.
Och det verkar gå bra! :)

Dock så hade Teah på någotvis brutit sig in till den nya lilla svarta. Min provisoriska delade bur var visst inte så bra som jag trodde. Så den lilla hade fått sig ett bett vid bakbenet, men inget är brutet eller så. Och iom. hur Teah bettet sig mot andra gerbiler innan är jag oerhört förvånad att hon luktar så snällt och endast gett henne ett bett! Trodde min svartis skulle vara död när pojkvännen ropade på mig att Teah tagit sig över på andra sidan.

Nåja, buren är fixad och bilder på de nya kommer snart! :)
Önska mig lycka till att allt ska gå smidigt från och med nu!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

moawi
2011-12-30 20:33
0

Vad härligt för dig att du hittade två små tjejer i rätt ålder då tillslut! Och vad bra att de kom från uppfödare.

Lycka till :) Jag ser fram emot bilderna!

deleteduser
2011-12-30 23:41
0

Vilken tur du hade att dom kom från uppfödare! Jag har en kompis som köpte sina gerbiler från en djuraffär (grossist) och hon vågar inte sätta in handen i buren eftersom att dom kommer och hugger direkt :/

Lycka till med dina töser!Glad

[Jessica_91]
2011-12-31 12:18
0

Kul att höra att du hittade ett par tjejer Glad

Hoppas båda ihopsättningarna går bra, håller tummarna för dig!

Clariiz
2011-12-31 15:56
0

Tjorven och Lilac/doven verkar bli bra. Men Teah gillar inte sin vän.. Oväntat -.-

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

[Jessica_91]
2011-12-31 16:00
0

#4 Nej vad tråkigt! Men ge inte upp än, fortsätt med delad bur så kanske det funkar till slut. 

Om det i värsta fall inte skulle funka, får du lämna tillbaka den andra honan till affären eller hur blir det då?

Clariiz
2011-12-31 16:04
0

#5; Hur det blir då vet jag inte. Tror inte djuraffären vill ha tillbaka den.

I så fall får jag nog överväga at avliva Teah. Hon är ganska mysig nu, biter inte längre. men hon ska bara ut ut och ut och är uppenbarligen olycklig. men accepterar hon itne en vän så går det ju inte. Och jag vill ju inte ha en olycklig gerbil.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

deleteduser
2011-12-31 16:11
0

#6 Ojj vad tråkigt :( Hoppas det löser sig till slut!

Clariiz
2012-01-01 22:35
0

Nu fick Teah sin sista chans och hon får leva ensam.
När man flyger på en icke könsmogen liten gerbilbebis så att benet är av på 2 ställen, och inte ens försöker lukta utan mörde den genom gallret så får man leva utan vän.

Min Tjorven har en söndertuggad svans, och så den här stackrs lilla bebisen nu.. Nej usch. Jag kan inte "offra" fler gerbiler nu. Hon försöker bara döda dem.

Jag släppte ihop Tjorven och lilacen/doven idag vilket gick bra. Men särade sedan på dem igen, sedan släppte jag in den lilla svarta åt dove/lilac bebisen och de blev vänner igen direkt.

Nu för en stund sedan släppte jag ihop Tjorven och båda bebisarna och det går jättebra! Trots att den lilla svarta är helt ny.
Tjorven är jättesnäll mot båda och putsar dem, nu bygger hon bo medans bebisarna sitter och äter.

Känns lite läskigt med 3 honor tillsammans igen, det gick ju inte så bra förra gången. Men nu är Tjorven snart 1 år och ungarna ca 7 ½ vecka så det borde gå bra! Vi får hoppas på det.

Så Teah får nu leva själv i min hamsters akvarium (hamstern fick flytta till en duna eftersom jag vägrar låta teah tugga sönder ännu en bur). Blir hon allt för olyckligt får jag väl avliva henne, men jag vet inte.. Hon tyr sig mer till mig nu så jag kanske kan ersätta gerbilvännen som hon inte vill ha.. egentligen.

Bilder kommer snart!! :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
2012-01-01 22:40
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bebisarna när vi precis kommit hem. Kom gärna med namnförslag!
Tror att den ena ska heta Telma.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
2012-01-01 22:42
0

Tjorven och dove/lilacen. Vad är hon? Står lilac men tycker hon är så ljus?

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
2012-01-01 22:45
0

..

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
2012-01-01 22:46
0

Gruppbild.
Där kan man också se vad Mördar-gerbilen Teah gjorde mot stackars svartisen.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

[Jessica_91]
2012-01-01 22:49
0

#8 Vad tråkigt att Teah inte accepterade den lilla!
Men skönt att höra att båda ungarna kunde bo ihop med Tjorven. Låter som att de har det riktigt mysigt ^^.

Hoppas att Teah lugnar ner sig, jag vet hur desperat man kan känna sig när man har en gerbil som verkar vantrivas och vara olycklig, det gör riktigt ont i hjärtat.
Är ju ett gott tecken att hon slutat bita dig i alla fall!

För övrigt så verkar det helt klart vara en Dove precis som du trodde och inte Lilac. Glad

Clariiz
2012-01-01 22:59
0

#13; Ja man vet inte riktigt vad man ska göra :/
Jag kan ju inte ersätta en gerbil, men jag vägrar låta henne skada fler. Jag har haft nog med brutna ben och svansar och söndergnagda tassar. Och sår på överiga delar av kroppen.

Hon hoppar upp i min hand direkt när jag stoppar ner den i buren och det är inga problem att lyfta henne.

Får hoppas min lilla svarting läker ihop rätt och snabbt, för nu sitter hon mycket stilla. Vill heller inte bära henne eftersom benet kommer åt helt fel håll :/
Samt att min nya flock fortsätter vara fredlig! ;)
För alltid!

Tror faktiskt att problemet kan ha vart att Tjorven inte är tydligt nog som ledare. Men det ska gå bra den här gången.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

moawi
2012-01-02 00:43
0

Men jösses, har hon ett stort öppet sår? :o

Clariiz
2012-01-02 01:28
0

#15; Det är inte så stort och har skårpa på. Håller koll på det och det är rent och fint. Problemet är väl att det är precis det benet som är av på 2 ställen.
Så tror det är ganska självklart varför jag kommer låta Teah vara själv.
Hon går från 0 till 100 utan förvarning.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

moawi
2012-01-02 01:35
0

#16 Jaha, okej. Såg ut så på bilden först.

Jao, det är kanske dumt att ta ur henne ur buren till en mindre nu när de nyss träffats. Man kanske kan sätta henne i en transportbur inne i akvariet eller nåt? Eller nej, jag vet inte. Jag bara tänker så att benet läker som det ska.

Ja, det förstår jag verkligen. Har aldrig hört talas om något liknande. Man börjar verkligen undra vad hon varit med om tidigare i livet egentligen.

Minoth
2012-01-02 13:18
0

Är de all spån du har till dom? Eller är de innan du fyllde på?

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

[Jessica_91]
2012-01-02 13:24
0

#18 Med tanke på att hon precis satt ihop dem + att den svarta har ett brutet ben så är det ju inte konstigt att hon har så lite spån nu.

Clariiz
2012-01-02 14:16
0

#17; Hon är faktiskt väldigt duktig och sitter still för det mesta :) Dock tror jag benet kommer bli lite snett vid foten eftersom det verkar börjat läkt så :/
Skulle haft henne mindre men risken rä att hon snart blir könsmogen och då är det ju kört.. igen.

#18; Precis som Jessiac skrev håller jag på att sätta ihop gerbilerna. Då måste jag kunna ha full koll hela tiden. Så knappt några leksaker och nästan inget spån. Så får det vara ett tag tyvärr.
Sedan så jag ju den svarta (som i går kväll fick namnet Freja) brutet ben och då är ju det sista hon ska göra gräva.

I övrigt så har jag fått delat av dem igen -.-
Tjorven började jaga den lilla efter ungefär 2 tim. och i morse gick det inte heller att sätta ihop dem.
Men jag tar det lugnt. Satte in den svarta i går så hon luktar ju fortfarande främmande. Men får hoppas Tjorven accepterar henne snart! Hon funkar ju bra med doven och hon accepterar Freja.

Krångligt, krångligt..

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Minoth
2012-01-02 14:35
0

Jaha visste inte att man gjorde så :)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Clariiz
2012-01-02 15:06
0

#21; De är ju för att man inte kan se vad gerbilerna gör ifall de gräver ner sig osv. :) Visste det inte heller förren jag började med ihopsättning.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

[Jessica_91]
2012-01-02 15:09
0

#20 Håller tummarna för att de ska vägen till slut! Tjorven verkar ändå vara snäll så det ska nog gå bra bara den lilla svarta börjar lukta samma. 
Gimli flög på lilla Ciara när de fick träffas första gången men efter några dagar med delad bur så gick nästa försök jätte bra Glad

Clariiz
2012-01-02 15:13
1

#23; Vi får hoppas på det bästa! :)
Tänker låta de träffas utan galler en stund varje dag, och sedan låta dem sitta med galler imellan igen fram tills Tjorven verkar acceptera Freja.
Hon har ju putsat henne osv, så det borde gå vägen om någon dag eller två!

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

svartkanin
2012-01-02 19:08
0

#20 Kan dom klara sig med ett brutet ben? Förvånad

Vi fick rådet att avliva en utav våra gerbil som bröt benet…

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Clariiz
2012-01-02 19:36
0

#25; Gerbilers ben läker på ungefär 1 vecka. Det är inget farligt. Ont har de så klart, men det är inte farligt.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

svartkanin
2012-01-02 21:18
0

#26 Ojj, det var snabbt!

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Tsunamis
2012-01-02 21:21
0

#25 Det var en grymt okunnig vetrinär…

MvH  Tsunamis

Clariiz
2012-01-02 23:07
0

åh.. vet inte vad jag ska göra.

Tjorven är jättesnäll mot Ella men nosar spänt på Freja och jagar sedan runt henne. 
Hon har ju tidigare bott med sina 2 döttrar och det slutade med att hon försöka ha ihjäl en av dem.

och Teah är ju som hon är.

Ska jag fortsätta och hoppas på att Freja, Ella och Tjorven kan bo ihop? De har gått 1½ dygn nu sedan Freja kom in i bilden. Så det är ju inte så länge. Men åh andra sidan försökte hon aldrig jaga eller bita Ella i början.
Så är det bara och inse att Tjorven inte funkar med 3 st?

Ska jag försöka med Teah en gång till? Trots att det verkar kört, och ha ett riktigt ordentligt galler och sedan absolut inte ens försöka släppa ihop dem förren om typ 1 vecka?

Jag har inte plats för fler gerbiler, och det känns ju galet surt om lilla Freja ska behöva bo ensam.

Vad tänker/tycker ni?

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

svartkanin
2012-01-02 23:28
0

#28 Eller så kanske det var allvarligare benbrott på Piff (min gerbil R.I.P) Benet hängde bara i skinnet :S Hälsningar Linnea www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

[Jessica_91]
2012-01-02 23:40
0

#29 Jag tycker du ska försöka köra med delad bur i alla fall, byta sida på dem några gånger om dagen och hoppas att Tjorven accepterar Freja. Testa att släpp ihop dem en stund efter några dagar och se hur Tjorven reagerar.
Kanske luktar Freja lite av Thea fortfarande.

Om Tjorven brunstade när hon sattes ihop med Freja så kan det vara anledningen till att hon var snäll då men blev aggressiv senare.

Du gör ju det du känner är bäst men jag hade försökt få ihop Freja med Tjoven och den andra lilltjejen.

Fast om du bara hade Thea och Freja delade en kort stund innan du släppte ihop dem så är det iofs inte jättekonstigt att Thea vart så arg på den lilla men jag vet inte.. 
Som sagt så flög Gimli på Ciara första gången de träffades och om inte jag hade varit där och övervakat så kanske Gimli hade bitit Ciara rejält precis som Thea bet Freja.

Fruktansvärt svårt det här, ledsen att jag inte kan hjälpa dig mer :(

Clariiz
2012-01-02 23:54
0

#31; Tack så mycket för du orkar skriva! Ger mig bra saker att tänka på! :)
Så galet trött på allt detta problem med gerbilerna nu, och allt pga tjejen som sålde Teah till mig.

Kan det inte bara få bli bra, med stabila grupper någon gång..

Jag undrar om Tjorven ser Ella som en flockmedlem nu och Freja som en inkräktare :P
Får hoppas att hon fortfarande luktar Teah..
Freja sitter ju mycket still på samma ställe och rullar sig inte i sanden så hon har ju svårare att få samma lukt som Ella lyckas få. Men förhoppningsvis läker benet snart så hon kan börja rulla och gräva ordentligt (i det lilla spån som finns dvs)!

Det är verkligen exakt som det var när Tjorven bodde med Althea och Alexis. Tjorven attackerade Althea och Alexis var neutral och funkade lika bra med båda.
Nu attackerar Tjorven Freja och Ella är neutral.

Kan alla inte bara önska/be/hålla tummarna för att alla 3 är allra bästa vänner i all evighet när jag vaknar? Skrattande

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

[Jessica_91]
2012-01-03 00:00
0

#32 Jag förstår precis vad du menar, Gimli och Ciara gnabbas lite mer än vad jag skulle önska och jag är rädd för att Gimli är för dålig på att ta ledning för att kunna gå i flocka. 
Och sen så är det lite halv ostabilt mellan Lea och Pandora också.
Om jag har otur och måste sära på båda paren så blir det helt plötsligt 5 burar i stället för 3 + två gerbiler till att sätta ihop Pandora och Lea med. (Om inte Gimli klarar det här så får hon tyvärr vara själv. Kanske borde hon och Thea starta en stödgrupp?)

Som jag sa till Patricia, nästa gång så blir det hanar! Lilly och Iris har jag också varit orolig för nu när dem verkar ha bytt rangordning men det löste sig som tur var. Men matte var inte glad när hon insåg att det gnabbas mycket i alla 3 gerbilgrupperna haha!

Så som sagt, jag förstår precis hur du känner dig och jag håller alla tummar jag har för att du ska få ihop det på något sätt!

Clariiz
2012-01-03 00:29
0

#33; "nästa gång blir det hanar". Det lät riktigt bra! Mina killar gnabbas aldrig och ihopsättning är ju en struntsak! :P
Alvin flyttade sina ungar när de var typ 3½-4 v. När jag sedan flyttade han två söner till honom ungefär 2 veckor senare släppte jag dem på golvet i typ 2 min. Allt gick bra så sedan stoppade jag in alla 3 i Alvins ostädade bur. De var bästa vänner direkt!

Förstår inte varför honor ska vara så galet tjuriga och bara vilja strimla varandra till bitar? Suck..

Vi kan ju alltid släppa ihop Gimli och Teah ;) Vem vet de kanske skulle älska varandra! Bitchar brukar väl hålla ihop? (A)
Haha, nej nu var jag dum. Det är inte deras fel :P

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

[Jessica_91]
2012-01-03 11:52
0

#34 Haha guuuud vad härligt det låter! Jag köpte ju ett par "pojkar" i augusti just för att jag ville pröva på hur de var, meeen så visade det sig att Gimli inte alls var en pojke. 

Sen så köpte jag ju Pandora men eftersom hon var en omplacering så spelade inte könet något roll. Hade inte tänkt skaffa fler gerbiler vid tillfället men tänkte att jag hade plats så varför inte. Nu är jag iofs ganska glad att Pandora var en hona, annars hade jag inte haft någon att sätta ihop Lea med. Dock hade det ju varit bättre egentligen om jag väntat till Lea var ett halvår i alla fall för att se om hon verkligen funkade med Gimli. Hade ju varit bättre om jag köpt en unge till Lea istället för att sätta ihop henne med Pandora. Har lärt mig min läxa nu i alla fall och jag hoppas för allt i världen att Lea och Pandora kommer fortsätta funkar.

Story of my gerbil life here haha! Inte meningen att ösa ur mig allt men jag har varit såååå frustrerad och stressad de senaste månaderna över det här med mina tjejor.

HAHA vem vet! Nej det är så klart inte deras fel, skulle tro att det både i mitt och ditt fall har med uppfödaren att göra. Men men, man måste ju få skratta åt eländet ibland också Flört Cirara håller på att mopsa upp sig men Gimli verkar inte dra någon tydlig gräns så vi får se hur det går. Blir tråkigt om jag måste sära på dem, Gimli är mycket lugnare med en kompis :/

Hur går det med dina småtöser nu, hur tänker du göra?

Clariiz
2012-01-03 12:42
0

#35; Bra att du skriver av dig! Vi kan också starta en stödgrupp, "vi som har gerbiler som vill ha vänner, men som dödar de som kommer nära."

Det skapar så oerhört mycket stess! Vet inte hur många nätter jag legat och rullat runt och tänkt på hur jag ska kunna lösa det här. Mår dåligt varje gång jag tittar in hos Tjorven & bebbarna eftersom jag inte vet hur det kommer sluta..

Teah verkar i alla fall lugnat ner sig helt nu! Visst kan hon gräva lite i hörnen och bita på gallret men hon har inte samma panik att ta sig ut, ut & ut! 
Undra om hon har insett att hon vill vara ensam?
Hon verkar i alla fall trivas i sitt nya akvarium! :)
Så ett problem är i alla fall över.

Så problemet nu är ju Freja. Hon och Ella är så galet söta tillsammans. Men vet inte hur det blir mellan henne och Tjorven. Ska testa släppa ihop dem igen snart. Tycker Freja borde lukta som Ella nu iaf eftersom de sover i en klump hela tiden.
Benet börjat läka nu också för hon rör på sig mer och det "hänger" inte lika mycket.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
2012-01-03 13:01
0

Tjorven jagar Freja direkt när de släpps ihop, och med tanke på att hon inte funkar med 2 honor tidigare tänker jag ge upp den tanken om att de tre sko bo tillsammans.

Dessutom låter hon sig putsas utan Ella? Det verkar konstigt tycker jag..

Så nu är frågan vad jag ska göra med Freja.
Funderar på att sätta henne i delad bur med Teah igen. Fast en bättre bur och med kartong så inga svansar åker mellan gallret.

Vet inte vad jag ska göra annars?

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
2012-01-03 17:46
0

Ella och Tjorven fick precis flytta till Casper och Bam Bams akvarium. Och det verkar funka bra! :)
Bortsett från att lilla Ella Dominans rider på Tjorven.. -.-'

Casper och Bam Bam sitter nu i Teah's lilla akvarium. De får stå ut någon vecka eller två.

Teah och Freja sitter i den bättre delade buren och med skyddande kartong biter. Och nu får de sitta där och byta sida då och då i typ 1 vecka innan jag ens försöker mig på en ihopsättning.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

[Jessica_91]
2012-01-03 17:51
0

#38 Hoppas det går bra för alla paren sen. Tydligen så händer det att ungar blir högst i rang sen när de växer upp även fast de bor ihop med någon som är äldre. Eller så bryr sig itne Tjorven om Ella eftersom hon så uppenbart är underlägsen pga sin ringa ålder och storlek. *Spekulerar lite*

Hur verkar Teah nu på sin sida av buren? Försöker hon ta sig in till Freja något?

Clariiz
2012-01-03 18:00
0

#39; Tjorven försöker "rida" på Ella också fast hon springer iväg. 
Men det verkar gå bra! :) Inget bråk än så länge. De brottades i typ någon sekund, men tror det är osm du säger. Ella är så uppenbart underlägsen.

Freja sitter i ett trärör och har inte gått fram till gallret ännu, så jag tror inte Teah har upptäckt henne :P
Dock gräver hon som en galning och klättrar på gallret. Så hon vill till den sidan iaf..

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

marty94
2012-01-04 00:20
0

Jadu gumman annars vet du vart jag finns om du behöver hjälp med plats! ;)

Clariiz
2012-01-04 18:18
0

Har vart borta under natten, och gissa om jag vart orolig! :P

Men Tjorven och Ella funkar jättebra ihop! Låg och sov tillsammans när jag kom hem. Så Snart ska de få mer inredning och spån! Väntar någon dag till eller så.

Teah försöker mörda lilla Freja.. Blir galen på henne!

Men jag tänkte såhär, till slut måste de väl acceptera varandra? Om de så ska behöva sitta i den jäkla delade buren i 1 år?
Annars kan de gott bo med galler i mellan restan av livet! (A)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
2012-01-05 17:09
0

Det verkar vara Ella som bestämmer över Tjorven. Fast det verkar variera lite. Lite bråttandes och pipande ibland men de sover ihop och verkar vänner för det mesta!

Teah förösker dock fortfarande mörde Freja som sitter på andra sidan gallret och nosar?
Ser rätt kul ut. En super ilsken tant och en liten tjej som snällt säger hej. Hon piper ibland också.

Förstår inte hur Teah inte kan se att den lilla vill bli vänner och uppenbart är underlägsen?

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

marty94
2012-01-05 17:33
0

Hur var det nu hon var en riktig f****! ;P

[Jessica_91]
2012-01-05 17:46
0

#43 Om Teah fortfarande är så sjukt aggressiv mot lilla Freja så skulle jag tro att det är något fel på henne. Inte att hon är sjuk i huvudet men helt enkelt väldigt ostabil.

Tråkigt att hon beter sig så :/ Hur blir det nu om du inte får ihop dem?

Clariiz
2012-01-05 19:18
0

#44; Precis ;)
#45; Ja något fel är det ju. Det har jag vetat sedan början.. Hon varierar så mycket! När hon bott själv skuttar hon upp i min hand direkt. Nu när hon suttit i delad bur vill hon knappt komma fram till handen..

Funkar det inte, kommer jag försöka sälja Freja. Har inte plats eller tid för fler gerbiler, och hon behöver en vän! Så liten och förstörbar, och så sjukt snäll!
Har inte hjärta att behålla henne hur mycket jag än nu redan fastnat för henne, hon behöver ha en vän.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
2012-01-10 18:43
0

Ella och Tjorven är bästa kompisar. Och nu är Tjorven tydlig som ledare! :) Känns jättebra!

Men hos Teah & Freja är inget förändrat.. En galen gerbil på ena sidan och en pipande på andra sidan.
Suck!
Känner att jag ger upp nu.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

deleteduser
2012-01-10 19:08
0

Grattis grattis! Dock synd att det inte går med Teah och Freja…

[Jessica_91]
2012-01-10 19:19
0

#47 Tycker i alla fall att det var väldigt bra att du försökte och gav Thea en chans! 
Finns säkert allt för många fall där en gerbil skulle funkat med en ny kompis bara h*n fåt en chans.

Clariiz
2012-01-10 19:22
0

Känns så tråkigt bara :/

Teah mår bra själv. Men nu har jag istället en stackars Freja.. Men hon har iaf blivit modigare de senaste dagarna! När Ella flyttade till Tjorven satt hon mest i ett hörn. Men nu tar hon för sig mer.
Så det känns bra. Hoppas hon kan få en vän snart bara! :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

deleteduser
2012-01-10 19:31
0

#50 Funkar inte Freja tillsammans med Ella och Tjorven då? (Du har antagligen redan tänkt på allt sånt, men men….)

Hoppas det ordnar sig! Håller tummarna!

Clariiz
2012-01-10 20:03
0

#51; Tror jag skrev om det ovan, men kans kriva lite kort igen.
Tjorven bodde tidigare med sina 2 döttrar, men det slutade med att hon flög på en av dem. Hon accepterade dessutom inte Freja. Så det känns lönlöst. För skulle jag till slut få henne att acceptera Freja är jag rätt säker på att det skulle sluta illa i alla fall.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

deleteduser
2012-01-10 20:11
0

#52 Missade det Skäms Aja, Lycka till i allafall!