3 honor eller 2 honor och 1 hane?
Dom sista dagarna har jag sett att en av mina gerbiler (Victorya) Har börjat sätta på sina på systar Kiara & Aourabelle. Dock springer Kiara allltid i väg medans Aourabelle "väntar på sin tur?"
Är den ngn form av revalitet eller har jag helt enkelt en hane i gruppen? Jag har tagit en tit där nere på alla men jag vet faktiskt inte vad man skall titta på, Haha!?
Sen vill jag juh helst inte ha ungar för dom är ju alla tre syskon?
Jag har helt glömt bort deras ålder men kanske 20-30veckor gamla.
HUR SKALL JAG GÖRA?!
Det kan ha med Dominans att göra men det kan också vara att någon eller flera av honorna brunstar, då kan de lyfta på rumpan för kompisen som börjar rida liksom. Jag har ett par tjejer som gör så och ibland ser dem så hardcore ut att till och med jag börjar tveka på om det faktiskt är honor även fast jag kollat flera gånger innan jag satte ihop dem xD
Honor: 2 "pluppar" (könsorgan och anal) som är väldigt nära varandra
Hanar: 2 "pluppar" med längre avstånd + pung vid analen
Bifogar en bild på en ung hane på ca 8 veckor (en äldre hane har antagligen större pung).
En honas "pluppar" ser likadana ut, bara att de är nämre varandra och utan pung.
Okej jag skall kolla nu på direkten :)
Men Victorya verkligen "går för det" om man vill kalla det så xD
#2 Haha ja jag förstår precis hur du menar, ingen aning om varför en del blir så himla "på". Det bör i vilket fall inte vara någon fara så länge alla är av samma kön
Så länge inte någon av de andra tjejerna blir arg och det leder till bråk då.
hanar som parar sig med honor glider in under svansen på honan med nederdelen, medan honor som dominansrider verkligen kan hänga som ett frimärke på ryggen på varandra och guppa 
efter varje gång hanen har ridit stannar han upp och tvättar sig där nere också. Om du inte ser något sådant kan du förmodligen vara lugn.
#4 Ah tack Tassy! Kan vara bra att veta skillnad om man skulle råka få hem hane + hona 
Vet du för övrigt varför honorna blir som de blir när de brunstar? Lyfter rumpan för tjejkompisen osv?
Ehm, med tanke på att det finns barn på sajten, näe jag kan bara gissa XD
#6 Hahaha oh I see x'D