Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 784 ggr
[Jessica_91]
0

Gräva gångar i Stl-strö?

Skrev lite kort om hampaströ till denna artikeln: http://gerbiler.ifokus.se/articles/4d71547cb9cb462244065e0f-olika-stro-alternativ#articles-1 och skulle även skriva om Stl strö men kom på att jag varken hade en bild eller visste om gerbiler kan gräva gångar i enbart Stl-strö. Det sista tycker jag i alla fall måste stå med och tänkte att någon annan kanske skulle vilja skriva lite om Stl.

Tycker att rubriken borde vara "Stl-strö/Pappersströ" (det heter pappersströ på Granngården) och texten bör innehålla faktan som kan vara intressant för gerbilägare att veta (går det att gräva i, dammar det mycket, har det bra uppsugningsförmåga t.ex).

Bara att skriva ihop en liten text och skicka till Tassy i så fall, eventuellt med en bild också Glad
Om ingen är sugen på att skriva själv så efterlyser jag fortfarande info om huruvida det går att gräva gångar enbart i Stl eller ej ^^.

Minoth
0

Vill bara säga att STL-ströt dom har inne nu är katastrof! SÅÅÅÅ mycket damm att de är helt otroligt. Även dom balarna som var inne nu. 

Men de går att göra gångar i endast STL. men rekomenderar inte att man köper de som finns nu om man inte vill ha en rosslig gerbil

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

[Jessica_91]
0

#1 Jo jag vet men det finns ju olika också, inte bara Granngården. Men det kan man ju ta med i texten, att Stl från vissa tillverkare dammar mycket medan annat Stl inte gör det.

Du har inte lust att skriva en liten snutt om Stl? Flört

Minoth
0

Nää nu ska jag både skriva om pygmémöss och flying saucer :P Det får räcka!

[Jessica_91]
0

Haha okej då snor jag din info om att de kan gräva gångar och så skriver jag några rader Flört Damen råkar inte ha en bild på Stl liggande på datorn?

Minoth
0

Åh… de har jag väl kanske :P ska kolla!