Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 1920 ggr
gunrose
0

kissar på mig, varför?

Hej, min gerbil Kiwi som är ca 2 månader nu, kissar hela tiden på mig när jag har henne ute hos mig. Antingen kissar hon på mig, sängen eller golvet. Jag märker att hon gör det med flit, men jag förstår inte varför :S Det är inte roligt att ta ut henne om man vet att det slutar med kiss på kläderna. Speciellt om man tvättar hela tiden. Gör jag något fel? Snälla ge mig svar. För detta är verkligen inte en rolig situiation :(

deleteduser
2

Jag har 2 stycken gerbiler, när de var c:a 2 månader till 3 månader kissade de på mig HELA tiden! Men nu är dom 5 månader och har slutat helt med det :)

så förhoppningsvis går det över för dina gerbiler också Flört

gunrose
0

#1 men varför gör inte Ninja (den andra gerbilen) det då? :o hon bara biter efter knapparna, naglarna osv :P det e trevligare än kiss enligt mig nämligen xD för jag vet hur jag kan få bitandet att sluta, men kissandet har jag aldrig varit med om innan på mina två gamla gerbiler :o

[Jessica_91]
0

Om Kiwi inte är rädd av sig så kissar hon antagligen på dig för att doftmarkera dig. Det kan hjälpa att gnugga händerna i ströet först.
Min Gimli kissar nästan alltid på min hand, precis vid handleden brukar hon lämna några droppar. Hon är typ 6 månader och har gjort så ett bra tag nu.
Man får försöka ta det som en komplimang Flört

deleteduser
0

#2 det är olika från gerbil till gerbil, min ena gerbil kissade mycket mer på mig än den andra ;)

gunrose
0

#3 hon var jätte lugn innan hon och Ninja sattes ihop :o Ninja var det svarta fåret om man säger så.. och Kiwi kissade inte alls på mej innan hon och Ninja blev kompisar. Det e precis som att Ninja har fått min lilla oskyldiga Kiwi till en kiss-gangster :o :(

#4 hur står du ut med det? :o jag kan inte lukta kiss heller för min mamma tål inte dem egentligen och jag kan inte gå runt med den doften på mej :(

[Tassy]
0

går det inte bort med tvål och varmvatten? vad pissar dina gerbiler för svavelsyra egentligen? Tungan ute

gunrose
0

#6 haha jo men kläderna e svårare.. speciellt när man hade på sig sin tjocka ull tunika :P hon gillade kanske inte musse pigg som var på tröjan haha
men finns det något sätt att få henne sluta? >_< Iallafall kissa mindre

Clariiz
0

Unga gerbiler brukar ha väldigt lätt att skita och kissa lite vart som helst när det faller dem in. Ungefär som en bebis, fast den har ju blöja då.
Mina första gerbiler kommer jag ihåg att de kissade ibland.. Men på senare tid har mina unga endast bajsat, men det har gått bort med åldern :)

Skulle göra som Jessica skrev och dra händerna i spånet först, annars är det bara att vänta ut det :) Förhoppningsvis växer hon ifrån det snart.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Tassy]
0

Du får ha en gammal slit och slängtröja på dig när du hanterar gerbilerna, eller varför inte en gammal badrock, oj så bra grepp att klättra på! Flört

deleteduser
0

#5 båda mina gerbiler har slutat kissa på mig, helt :)

cecilia34
0

Min mamma mus har alltid pinkat på mig, hon fyller snart 3 år. Men det är bara några droppar och jag har bestämt mig för att det charmigt =)

Clariiz
0

#11; Haha!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

gunrose
0

Jag är nästan helt säker på att Kiwi såldes till djuraffären alldeles för tidigt! Hon är inte alls i samma mognare sinne än vad Ninja är och Kiwi sover i stort sätt alltid, eller så äter hon. Hon är ju som en bebis!