Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 830 ggr
Sphynx
2011-12-19 23:33
2

Gerbilsäkra vattenflaskor

Har tröttnat på trasiga vattenflaskor, så i dag köpte jag slangklämmor och satte runt nederkant av "munstycket" och nederkant av flaskan. Satte fast dem med en liten limdroppe (de kan aldrig komma åt limmet) för säkerhets skull. Borde kunna fungera bra, återkommer med uppdatering av "experimentet" Glad

Anne.K
2011-12-20 07:23
0

Annars är ett bra sätt att slippa söndertuggade flaskor om man köper såna flaskor i glas istället ;) har jag sett i vissa djur butiker att dom säljer :) verkar väldigt praktiskt, dom har ingen plast öht :). Locket med pipen som man skruvar fast i vattenflaskan är helt i metall och flaska helt i glas.

Så det är alltid ett tips om man vill slippa söndertuggade vattenflaskor ;)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Tsunamis
2011-12-20 10:17
0

1. Köp en i glas (själva huvudet är oftast i metall eller hårdplast)

2. Fixa en pantburk alá coca-cola, klipp ett litet hål för pipen och klipp bort toppen. Sätt flaskan i burken och häng upp

3. gör ett skyddsnät/skyddsbur ur fyrkantsnät till flaskan, samma princip som ovan

4. häng upp den i taket, låt den hänga fritt och inte i hörnet av buren (så har jag i mina burar. De dampar loss på dem om de hänger i hörnet men inte om de hänger fritt)

5. häng den högt så gerbilerna bara når pipen bekvämt men inte hela flaskan.

Det som hjälper mest som jag har märkt är att låta den hänga fritt och inte i hörnet på buren. Pantburkarna hade jag i början men tyckte inte riktigt om vassa kanterna.

MvH  Tsunamis

[Tassy]
2011-12-20 13:00
0

Många bra tips!

Jag kör också med frihängande i lagom höjd. Hörn fungerar inte här heller, då blir det strimlor av flaskan direkt.

Sphynx
2011-12-30 22:17
0

Har också frihängande, men i bland när de byggt om gångarna så har de helt plötsligt kommit åt :) Har bara sett stora i glas och de tycker jag gör det svårt att ha mycket spån i buren. Slangklämmorna har funkat toppen :)

[Tassy]
2011-12-31 14:55
1

Kan man få tigga en bild mån tro? Tungan ute

Sphynx
2012-01-02 06:15
0

På mina? Ska försöka komma i håg det…Skäms

Fult är det men det funkar :)