Obs - SAMLA 130 l tas ur sortimentet i Kållered
Jag ville bara passa på att varna er om att 130-litarn inte längre finns på IKEA Kållered (gbg) och inte kommer att göra det senare heller. Var äntligen där i dag och skulle köpa ett par stycken, har väntat jättelänge. Så fanns de inte längre där, snopet! :/
För er andra göteborgare finns de på Bäckebol fortfarande!
Var förresten inne på IKEAs hemsida nu, och det verkar inte finnas sisådär jättemånga vid varje varuhus. Bara ett tio-tjugotal stycken på de flesta… Detta låter ju förstås lite konstigt… De ska väl inte ta dem ur sortimentet överallt..?
Jag skickade ett mejl nu där jag frågade. Jag skriver här igen när jag fått svar.
va i helv…. :o
85 har funnits innan men den har ett sånt knepigt lock. Tror att 130 liter var för stort som förvaringslåda helt enkelt så de valde att ta bort den. Ingen av deras andra förvaringslåde-serier har så stora om jag inte minns fel.
MvH Tsunamis
Nej vad tråkigt om de slutar tillverka 130 litarn helt!
Nu tycker jag iofs bäst om akvarium så min låda står för tillfället i garderoben med ett gäng icakassar med diverse prylar, men den har åkt fram mer än en gång det senaste året. T.ex när jag satt ihop gerbiler, behövt sära på ett par eller passat någon annans gerbiler över natten. Kan ju även användas som en sjukbur.
Om man som jag har plats för den någonstans så är det ju sjukt praktiskt med en så stor extra bur.
För att inte nämna hur bra de är som permanent bur!
Idag fick jag ett svar:
Hej Moa
Tack för ditt mail. Kan inte se på informationen angående Samla låda 130L att denna ska utgå helt. Dock får jag inte upp information om Kållered kommer att få in den mer eller inte. Däremot ser jag att lådan finns på lager i Bäckebol.
Med vänlig hälsning
Marie, IKEA
(Jag kunde inte fortsätta skriva på samma inlägg..
)
Hon som jag pratade med på plats i Kållered sa att de inte kommer ha dem mer just där. Jag såg också att den fanns på lager i Bäckebol, inte så värst många dock.