Vad ska jag ta mg till?
Min lilla gerbil-tjej gräver hela tiden ut hennes badsand! Det spelar ingen roll om ja har en skål eller en sylt burk. Hon rullar runt sig i den och sedan börjar hon gräva ut allt.. Vad ska jag göra för att hon inte ska gräva ut allt på en gång? Eller är det helt normalt att alla gerbiler gör det?
Tacksam för svar!
P.s Jag vet att man inte ska ha gerbiler ensamma. Men förklaringen finns på mitt krypin!
Mvh Vinetta
Ställ ned skålen några gånger per dag så hon får bada bara och sedan tar du upp den.
Min gerbil sparkar ut all sand med bakbenen. 
#3 Den där burken är kanon. Brukar även ha den som hus till mina djur - Passar såväl gerbilerna som hamstrarna.
Och lutningen gör att det passar perfekt till sanden!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#5 Nu förstår jag inte vad du menar. :C
#7 Haha jaha! Nej så gör inte jag. Jag har den som vanligt, den lutar ju ändå naturligt då den står som på bilden, tycker att det räcker..
#7; Precis så har jag med. Lutar den fyller de den med spån, men står det med öppningen rakt upp brukar det gå bättre.
Mina brukar dock bära in spån och bädda med eftersom de bygger bo där väldigt ofta ;)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Har också en förvar från ikea.
mina kunde gräva ut allt när den stod lutad. Så nu har jag den rätt upp så dom fåra hoppa. Funkar JÄTTEBRA :)!! Dom kan inte gräva ut något även om dom försöker och inget spån innuti!
är så nöjd!
Medarbetare på Burfåglar och Undulater