Vägning av gerbilerna
För minst ett halvår sedan så vägde jag Lilly och Iris då jag tyckte det vore bra att ha koll på deras vikt så man har något att jämföra med ifall att de någon gång skulle se ut att ha gått upp/ner i vikt.
Igår vägde jag Gimli och idag vägde jag Lea och Pandora. Tänkte bara dela med mig av mina tösers vikt och fråga om ni vägt era, och hur mycket de i sådant fall väger.
Lilly ca 1,5 år - 60-65 g
Iris ca 1,5 år - 80-85 g
Pandora ca 1 år - 80 g
Lea 5 månader - 75 g
Gimli 6 månader - 75-80 g
Är ju inte helt lätt som ni kan tänka er, Lea var den enda som satt stilla på vågen haha. Det är alltså ungefärliga siffror och alla gerbilerna är honor. Ska ta och väga Lilly och Iris igen under dagen tänkte jag.
#1 Oj, jag som trodde Lilly var liten
Kul att se att någon mer vägt sina gerbiler!
Patricia (Tsunamis) berättade om en uppfödning i Holland som har gerbiler på runt 120 gram, fatta vilka bjässar i jämförelse 
Ja jag vet dem är ganska små :P men före dem har utveklats helt är det väl en månad kvar så lite större kan dem ju bli. Jag mätte dem igår det är ganska svårt ni kanake vill veta det med? Men här är resulaterna kiro ca.21 cm Shiro ca.16-17 cm. Idag ska jag mäta med en annan linjal fe att jag fick använda en 15cm. Och det blev lite jrångel :P
Mina gerbiler är 5 månader och väger omkring 45-50 g. 
#6 Haha, jag tyckte också att det verkarde lite så jag vägde dom igen och det visade sig att de vägde 60 gram ;)
Jo det är ju lite knepigt, Jag brukar muta mina med ett pumpafrö så går det lätt som en plätt ;)