avelshane sökes.
Jag söker en avelshane då jag tänkt ta en kull på underbara Brownie. Hon har världens skönaste temperament, sitter gärna i handen, på axeln, gosar innanför tröjan, och är hur snäll som helst! Som ni märker är hon otroligt sällskapssjuk. Brownie är en burmese men nu är det ju temperamentet jag vill föra över till ungar, och färgen är bara ett plus. Ja, tillbaka till saken. jag söker en hane på lån med bra temperament och psyke som jag kan få låna hem och para med Brownie. (Och en kompis så han slipper sitta ensam i väntan på brunst, viktigt att den som ska paras är dominast av de 2) anledningen till varför jag enbart vill låna är för att det gäller en kull, och känns onödigt och köpa hem 2 hanar därför. Ska komma från uppfödare/privatperson för att vara säker på bakgrunden osv. Om fallet är så kan ersättning diskuteras. befinner mig i västra Götaland. ingen stress men hade vart kul att hennes temperament går vidare.
Sötnosen.
Fler bilder finns på bloggen.
http://xbitchen.blogg.se/2011/december/brownie-lilla-burmese.html
Synd att mina killar bara är 5 månader… Dom har världens finaste personligheter och lungt temprament. Om dom hade varit äldre så hade jag defenitivt kunnat låna ut dom. Väldigt fin var din lilla tös iallafall!
Lycka till!
#2, ahw :( Dock ingen stress än, kan vänta en eller några månader.
Vart bor du föresten? Och är de från uppfödare?
Jag bor i Partille utanför göteborg. De kommer från en privatperson som föder upp gerbiler (vet inte om hon är registrerad uppfödare) 
det är ju annars perfekt avstånd. Lix har alltid transport från och till gbg varje vecka. Du, jag mejlar dig privat.
Jag har ju en hane som är Lilac (nougatbrun) med mörkröda ögon, han har otroligt snällt temprament och är ungefär 1-1½ år gammal
fast du bor en bit från min må jag säga.. :P
Förlåt om jag lägger mig, tycker det är så vansinnigt kul med genetik
Tänkte bara säga att glenn har: aaC-eeGgP-
Han kan helt säkert få Black med Brownie
Kanske ännu fler färger beroende på vad Brownie bär på.
Ingen aning vad Brownie bär på. Vi får hålla tummarna att Tsunamis får tag på lite mer fakta om föräldrar och sådant.
#9Är det bra eller dåligt? 
Glenn är ju spotted och om jag förstår det hela rätt så är Sp en dominant gen så eventuella ungar borde bli spotted? Eller är jag helt ute och cyklar? (är ingen expert på genetik ;)
#11 Haha det beror ju på hur man ser på det, själv tycker jag om Black så jag skulle se det som något postivt ^^.
Eftersom både Glenn och Brownie är helfärgade (aa) så kan de enbart få helfärgade ungar.
Ja precis, helt rätt
Rent statistiskt så blir 50% av ungarna vittecknade om 1 förälder är vittecknad. Men det kan lika gärna bli så att alla ungar blir det, eller så blir ingen det!
#12 Okejj, så jag var inte helt väck i allafall?
Mjoo jag har åxå fått för mig att en viss del av kullen blir vittecknade om en förälder är de.
Ska försöka lära mig genetik helt med tiden, dock hinner jag aldrig riktigt sätta mig och koncentrera mig för att förstå de små krumelurerna ;)
#13 Absolut inte, tycker det verkar som att du börjar förstå hur genetiken funkar!
#14 Haha nej det krävs en del pluggande för att komma ihåg vilka bokstäver som står för vad, i alla fall gjorde det det för mig 
Fast jag tyckte det var så kul så jag satt ofta och gjorde "parningar" mellan påhittade gerbiler. På så sätt lärde jag mig komma ihåg hur det funkade, vilka gener som ger vilka färger osv.
#15 Vad bra, Jag ägnade hela gårdagen på att ställa upp och försöka luska ut vilka färger avkomman kunde bli på påhittade gerbiler ;)
Så nu får jag inte ont i huvudet av alla siffror längre, alltid något
Har flera hannar här hemma som jag skulle kunna låna ut. :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Ahw,det är avståndet som ställer till det. Har antagligen ett par hanar på G