Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettgenetik-färger
Läst 832 ggr
klona
0

vad heter vår färg?

Som sagt jag är inte duktig på detta men är nyfiken ifall vi kan få hjälp med vad vi har för färg på våra killar. Tycker att de är lite ljusare än vad bilden visar, de har röda ögon.

klona
0

Med ljusare menade jag lite gulare….

[Jessica_91]
0

Verkar inte som att bilden kom med i inlägget Förvånad Eller är det din profilbild du syftar på?

klona
0

Profil bilden jag tänkte på men den blir kanske bättre om jag lägger till i inlägget?

[Jessica_91]
0

Ja gör gärna det Glad Ser ut som en Lilac men skulle vilja se en större bild.

klona
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej

[Jessica_91]
0

Jepp, Lilac :) Skulle kunna vara Sapphire men den är bara någon nyans ljusare än Lilac och inte lika vanlig. Kan tyvärr inte se skillnad på Lilac och Saphire på rak arm men antagligen så har du en Lilac.

klona
0

Med våra djuraffärs djur kan jag inte tänka mig att vi har den ovanligareSkrattande

Tack

[Jessica_91]
0

#7 Ja jag har i alla fall fått uppfattningen av att Lilac är mycket vanligare än Sapphire. Dock så bör Sapphire vara lika vanligt som Dove, i alla fall från djuraffär där djuren inte framavlas för specifika färger.

Grejen är att Lilac har: aaCCE-G-pp
Sapphire: aaCcbE-G-pp
Dove: aaCchE-G-pp

cb bleker lite och ch bleker mer, därför har de här tre färgerna olika nyanser.
Så det kan lika gärna vara så att de flesta av oss är för dåliga för att kunna skilja på Lilac och Sapphire haha. Skulle kunna länka en sida till dig där det praktiskt finns bilder på alla dessa tre ihop.

Jag tar och PM:ar dig!

klona
0

Tack, bokstavs kombinationerna är över kurs för mig men roligt att se. Ska aldrig säga aldrig men jag tror inte jag kommer att lära mig sånt, men man kan ju bli "biten" och börja med det ändå.

ks.gerbil
0

hur kan man lära sig sådna saker… tycker det ser så svårt ut :P samma sak som på matte står det 1.200+390=? får jag hjärnsläpp för 1sek. för att det är så många siffror sen kommer jag in i mitt huve igen och då är det lätt :P

Gerbil-hemsidan hittar du R