Gerbil ihop med hamster
http://www.blocket.se/goteborg/Gerbil_37587582.htm?ca=16&w=3
Kan det ens vara möjligt??
Tycker inte det känns riktigt rätt att ha 2 olika arter boende ihop så. Det är min spontana tanke om det hela.
Sedan huruvida det är möjligt vet jag inte… tydligen lyckades denna annonsören med detta.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Nej det är för det första väldigt olagligt att ha dessa djur ihop.
Sen så antar jag att hamstern är en guldhamster då annonsören säger att de helst vill vara ensama och med tanke på att gerbiler ofta har ihjäl andra djur så känns det som en mycket dålig kombo. Kanke är hamstern för stor för att gerbilen ska våga göra något.
Det kan vara en dvärghamster vissa av dem vill ju inte ha en burkompis. Hursomhelst så är det ganska illa att släppa ihop olika arter sådär :(
MvH Tsunamis
#3 Mjo det är sant, skulle väl kunna vara en kinesisk. Med tanke på att annonsören skriver "Då hamstrar trivs bäst ensamma.." så antar jag at det är en guld eller kines eller att annonsören helt enkelt tror att alla dvärgar är solitära djur.
Förstår inte hur man kan sätta ihop två olika djur sådär, antar att hon inte hade någon mer bur eller nåt. Funderade på att maila annonsören men det hjälper antagligen inget ändå. Känns i alla fall som att det kan smälla när som helst med hamster + gerbil 
Såg också den annonsen. Helt sjukt!
Började undra omd et var på riktigt eller inte..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Ja usch väldigt dåligt är det iaf :/ . De är ju olika arter, talar olika språk etc etc. så jag förstår inte varför vissa människor envisas om att para ihop olika arter sådär.
Samma problem upptäcker jag som chinchilla ägare när man hör om och ser andra som har chinchillor sätta ihop chinchilla + marsvin eller chinchilla + kanin, vilket är helt absurt då chinchillor har helt andra behov än vad kaniner och marsvin har. Så jag blir lika frustrerad och arg varje gång jag ser olika djurarter bo ihop, fyy….
försvarar inte men alla har inte/vill inte ha kunskapen om djuren. Läser inte på osv. VILKET MAN BORDE! men jag kan tex inte något om bilar osv.. jag tycker att man ska läsa på men alla tycker inte det, vissa tar inte djur på något allvar alls..
Vill man inte lära sig eller få mer kunskap om djuret i fråga så kanske man bör reflektera över ifall man ens överhuvudtaget är intresserad av djuret och då låta bli att skaffa det.
Men tyvärr är det ju många som inte tänker längre än näsan räcker, vilket tyvärr djuren blir lidande av då.
#8 det var så jag menade :)
Vi får hoppas att gerbilen får ett bra hem innan det smäller med hamstern helt enkelt.
Behöver ju inte gå illa men vad jag förstått så är gerbiler generellt väldigt aggressiva mot andra arter (precis som de kan vara mot främmande gerbiler).
Vad i hela friden…
Det är olagligt att hålla två olika djurarter ihop, det enda undantaget är kanin + marsvin (och jag kan inte förstå varför).
Tycker synd om denna hamster och gerbil. Usch. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Ja då är det ju faktiskt lagbrott det handlar om. Brott emot djurskyddslagen med straff i form av böter elelr fängelse i upp till 2 år. Sedär.
MvH Tsunamis
Har även hittat chinchillor som sålts tillsammans med marsvin, och två guldhamstrar som enbart sålts tillsammans, och en mängd annat som är helt… vrickat. Ibland förstår jag inte VARFÖR folk skaffar djur och HUR de kan tro att djuren ska behandlas/bo så oerhört fel.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?