Ciara och Gimli
Tänkte att det var dags för bilder på tjejerna ^^.

Liiiilla skrutten Ciara!

Bråttom bråttom upp för armen!

Vill man inte hoppa ner så kan man ju alltid gliiiida ner längs väggen!

Stor vs. liten
Vi får se hur rolig hon & syskonen kommer se ut färgmässigt när de börjar färga ut.
MvH Tsunamis
Iiiih va golligt
#1 Ja det ska bli intressant ^^. Är det vid 8-10 veckor som det börjar hända grejer eller?
#2 Tihi ja, puttinuttar 
#3 jo vad jag minns så brukar det börja då och pågå ända upp till 5-6m+
Just nu är jag mest orolig över om jag gissat fel och de inte är Mold men det enda andra de skulle kunna vara är Saffron + Nutmeg och de föds inte vita som dessa gjorde så det är nog bara jag som är nojjig!
MvH Tsunamis
#4 Visst vore det roligt om det är mold men det viktigaste för mig är att Gimli har en kompis så det hade inte varit hela världen. Är väldigt förtjust i Saffron också (alla gyllengul/bruna nyanser egentligen) så det gör absolut ingenting i sådant fall 
ojoj, varning för godis tack!
jösses så söta!
#6 Man kan sitta läääänge och glo på dem vill jag lova. Tredje gången jag har en unge här hemma men jag hade ändå glömt hur små och söta de är! Älskar deras kängurufötter haha ^^
Åh så bedårande flickor 
Ojoj, vilket lyxboende! Snygg gren btw, är det till akvarium egentligen eller? Brukar inte de vara väldigt dyra?
Och hihi, ser att de utökat öppningen lite på trähuset 
#9 Jag jag är stolt matte
Ja det är det, kommer dock inte ihåg namnet på sorten. Gjorde en liten tabbe igår när jag skulle köpa den. Gick in i djuraffären och såg "Mangroverot 99kr/st" och tänkte "Toppen!" Tog den största och mest "slingriga" jag kunde hitta och gick till kassan. Där lade kassörskan den på vågen och bad om 400 kr. Jag bara "VA?!".
Visade sig att det här var någon annan sorts rötter som kostade 100 kr/kg. Mangrove rötterna låg praktiskt nog längst ner så jag hade helt missat att det fanns två sorter 
I vilket fall så tog jag en lättare och behövde "bara" betala 116 kr 
Jaha, på så vis :) De mangroverötterna som vi hade i djuraffären var dock väldigt smuliga typ. Eller alltså, de var inte mjuka, men de dammade typ. I det akvariet där de hade satt in en sån var vattnet helt brungrumligt till skillnad från alla andra akvarier.
Jo, det är ju nästan äckligt dyrt. De må vara skitsnygga men, tja, vi vet ju alla hur deras dagar kommer sluta 
det där är redmoorerötter, dyra som satan 
#14 Aaah det var så de hette, tack! Tänkte Redwood först men sen kom jag på att det ju är de där bjässe träden xD
Måste vara ont om de där jäkla rötterna med tanke på priset. Hade de varit billigare hade jag köpt ett gäng till alla mina akvarium.
ibland rear de ut rötterna, du får hålla span
jag sprang på ett parti som reades ut för något år sedan, fick runt en 8 rötter för under tusenlappen.
#16 Oh ska definitivt hålla ögonen öppna
Ciara är så himla mysig, jag är en väldigt glad gerbilägare idag! Försöker att bara pyssla med henne 5-10 minuter åt gången (flera gånger under dagen) men det är svårt att slita sig vill jag lova. Inga problem med att komma upp i handen eller bli lyft.
Ska träna mycket med henne tänkte jag för att undvika att Gimli smittar av sig så att säga.
Dock var Gimli väldigt duktig igår när jag tog kort. Hon ville väldigt gärna ut så det var absolut inga problem att lyfta henne (det är det aldrig när hon vill ut). Men ett par gånger testade jag att hålla fast henne i handen, så som man kan göra om man vill kolla tänder eller Doftkörteln t.ex och det gick hur bra som helst! Jag har inte kunnat göra så med henne på över 3 månader. Hon fick en massa godis efteråt och jag kunde upprepa proceduren 3 gånger utan problem.
Hoppas att det är ett tecken på att hon börjar lugna ner sig lite!
(För övrigt så har dem ett riktigt lock till akvariet och lampan lånade jag från Pandora och Lea)
spana extra noga sen när vårsortimentet ska in 
Söta gerbiler och stort mysigt akvarium! :)
Kan tänka mig att mangrove rötter är dyrt, de växer ju i regnskogen och vi vet ju alla vad som försigår där :/
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com