Chili och Muskot
#2 Haha… coola ;)
Aww, så stora och fina dem har blivit! 

//Elin
Stora, fina, och tama! 
Det har tagit tid, men nu baske mig kan jag göra det mesta med dem, ha dock inte vågat provkika i munnen på dem än 
Kan dock lätt fiska upp dem och sätta dem på armen och klappa dem bäst jag vill, kika i pälsen, klia bakom örat, pilla på nosen, dom bara sitter där och minuterna rinner iväg. Snacka om skillnad mot gerbilena 
Visst är de lite nervösa och spända, men undviker man snabba rörelser och inte griper om dem med händerna så går det bra. Ett tag runt svansbasen och in med handen under och lyft bara, går kanon. Fast buren vaktar de fortfarande 
#6 Låter jättebra! 
//Elin
Absolut, jag är väldigt fashinerad av dem. :)
De är ju precis som stora gerbiler som är mer att "ta i" och som man kan gosa med.
#8 Aww, låter mysiga! :)
//Elin
nyfiken bara. hur ser din bur ut till dom? ^^
just nu… uppäten 
dom hade en stor råttvoljär som dom gnagde ut botten på. Hade fäst genomskinliga plastskivor på nedre delen av utsidan av gallret så de inte skvätte ut allt för mycket strö på golvet. Föreställ dig typ stänkskärmar, hehe.
Just nu bor dom i ett 250L akvarium som nödlösning tills jag kan bygga om botten åt dem.
ah O.o' mysiiiiiiiiigt….hehe xD men hur stort behöver dom igentligen och hur ska dom ha det? :o
Åh vilka häftiga! :)
Hur pass stora är dem? Ser ut att vara mer i "tamråtte-size!"
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Dom har ett stort behov av att både klättra/hoppa runt och gräva/gnaga. Hur stort dom ska ha enligt lagen minns jag ej, men de räknas som exotiska djur så det är en del utrymme som krävs.
Tamråttesize är precis vad det är, gerbiler stora som tamråttor, som beteer sig som fega tamråttor, och gör ALLT för en godbit haha
ruggigt nyfikna också.