Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 564 ggr
saga97
0

lite hjälp tack :)

hej hej söker nytt djur har inget hos pappa saknar det :( ja har haft katt hund gerbil hamster kanin lite djurgalenSkrikandes så måste ha nått att gosa med   …………….. söker djur som är mycke gosig och tam man kan ta med sig lätt och inte sånt djur som helre vill sprina en gosa nått man kan ha på axeln kanske…… ellen sitta på axeln ….. vill ha tipsGlad

ps . jag är tolv år så nått jag klarar av

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

[Jessica_91]
0

Om du söker ett djur som vill gosa och INTE springer runt mycket så är nog inte gerbil något för dig Tungan ute

Malinolsn
0

Tja, dom djur som kan passa dig som jag kommer på just nu är väl katt, kanin eller en äldre råtthane, dom brukar ofta vara lugna och gosiga.
Men tänk på att råttor måste hållas minst två och två.

saga97
0

jag har siktat in mig på råttor …. länge undrar då om ni tror jag klarar av det min pappa är inget fan av domRynkar på näsan men får läsa på mer oh se sen

Malinolsn
0

Jag fick mina första råttor när jag var 10 år, hade inte haft så många djur tidigare, och jag klarade av det :)
Ett tips är att du kanske kan åka till en uppfödare, eller kanske någon kompis som har råttor, och hälsa på? :)
Men är det dina första råttor, så köp gärna lite äldre råttor, så dom redan är tama och relativt lugna. Är dom ungar när du köper dem, så brukar de komma in i en tonårsperiod som kan vara lite jobbig om man inte är van. 

Vart bor du någonstans? :)

saga97
0

jag bor i stockholms skärgård och jag har träffat råttor ….. jättegosiga ..  ja så här har jag tänk om jag köper råttor köper jag av bra uppfödare eller råtthjälpen om det finns nått nära mig …. då köper jag nog två råttor och en jätte bur ifall jag köper fler ska inte avla på dem så jag köper någ 6 månaders hanar eller nått e hanar jobbiga under tonårs-tiden? sänn lägger pappa undan några tusen ifall dem behöver vetrinärvård eller ska man försäkra ?

……..låter de som en bra plan?Glad

saga97
0

1# vet det ska inte skaffa gerbiler men framöver så skulle jag vilja skaffa det till min lilla syster så med översikt av mig så klart jag kommer göra det tråkiga …satt hon får lära sig annsvar och hon var ju rädd för dem när jag hade sex stycken ,

saga97
0

Malinolsn
0

Råttor KAN vara jobbiga under tonårsperioden, det är såklart inviduellt, men vissa blir lite styriga, och bitiga, naffsiga osv..
Så om jag vore du så skulle jag inte våga chansa på att ta emot unga råttor, då det kan få dig att tappa intresset för dessa underbara djur..

Ska snart kolla på annonsen :)

Malinolsn
0

Har inte i huvudet just nu vilken ålder dom får tonårstrots, men jag tycker absolut du ska åka och hälsa på dem, och fastnar du för dem, ja köp dem! :)

Jag tyckte buren såg lite liten ut, fast jag har ju iofs vant mig vid FT-burarna, så den har säkert godkända mått för 2 råttor :)

saga97
0

ja då ska se om man bara kan få råttorna utan bur det skulle vara kul att göra en bur

Ratlings
0

Du måste ha två råttor då dom är flockdjur likt gerbilerna, en stor galler bur då dom vill ha utrymme och klättermöjligheter, bra mat som innehåller bla dom 4 sädesslagen, färskmat iallafall en gång om dagen (varierad kost precis som människor dock okyddad!) och dom vill ha aktivering. 
Dom flesta hanar är lugnare än honor, men det är ju såklart individuellt.

Kolla in på råttor iFokus och få fler svar från uppfödare och andra råttmänniskor! :)

// Lise
When nothing goes right, go left!

saga97
1

tack tack ska bli medlem där *:)