1 år sen
Imorn är det 1 år sen jag blev tvungen att ta bort mina gerbiler pga. löss.
Tänk att det gått ett helt år!
Dom var så snälla och underbara! Hoppade upp i knät och älskade att springa i tröjan. Springa inne på toalätten var också en favorit sysselsättning! Dom älskade mat.
Har fortfarande kvar deras mat och den sista sanden som blev kvar.
Saknar dom verkligen!
Tinki Winki (Bilden) blev nästan 2 år, skulle ha blivit 3 år nu den 10 december.
Discostick och Galax (fodergerbiler) tror jag blev 1,5år och 6månader. Minns inte.
Varför ta bort dem för dem har löss?
(Mer insatt i råttor, för dem är det bara att använda stronghold, en droppe i nacken.)
Förstår inte riktigt heller att du var tvungen att ta bort dem för det… Städa, sprita & stronghold och så är det inga problem 
MvH Tsunamis
#3 & #4 Upptäckte dom försent.
Och ja jag hade kunnat behandla men lössen (om det då var löss) hade satt sig runt deras nosar och täppt igen luftvägarna.
Och ja jag hade kollat dom varje dag.
Det kan ju ha varit något annat.
Så disko som kom ifrån mig dog alltså inte bara plötsligt, det fanns en förklaring?
Min syrras råttor hade löss ett tag, vi trodde att det var så mkt bråk mellan dem och matallergi, tills jag tog en titt i huden extra noga och då såg jag krypen. Och råttorna såg för jävliga ut.
Hur snabbt utvecklades dina gerbilers löss egentligen??
Alltså… sorry jag förstår inte varför ni inte ens försökte att behandla. Exner krypfri och liknande medel finns receptfritt i djuraffärer för 50-lappen. Så det fanns ju alternativ för alla prisnivåer
Vuxna gerbiler tokdör inte av lössangrepp. Nu hade ni kanske den blodsugande varianten men då borde du märkt att du själv blev biten?
Edit*
Jaha nu såg jag din ålder och inser att dina föräldrar bestämde nog mer om deras öden än vad du gjorde. Trist med föräldrar som hellre avlivar!
MvH Tsunamis
Jag kan säga att jag försökte så gott jag kunde med att behandla osv. den tid som fanns.. Som #9 sa så ja mina föräldrar ville inte behandla dom. Blev såklart jättearg och ledsen över det. Jag ville behandla dom. Men inte dom. Dom hade ju ändå huvudansvaret över dom och då bestämmde dom att vi skulle ta bort dom.
Mycket tråkigt att höra