Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 888 ggr
ks.gerbil
2011-11-27 15:54
0

pip-hostande?

Detta hörde jag för en minut sen när jag skulle ta ut gerbilerna i hagen! Han äter dricker och gör allt som vanligt. Detta hörs bara när han är i mina händer som om han vore rädd för att vara i mina händer men det är amtidigt ett hostande ljud. Ugäfär så här låter det: bhip eller som om man skulle hosta samtidigt som man säger bip. Har stått här nu och försökt lyssna men jag hör ignet sådan ljud. Sen tr jag upp honnom och efter fem sekunder hör jag den! Nu tänkt om det skulle kunna vara att mina händer luktade starkt och att detta irriterar hans känsliga nästa typ som om vi står med näsan nära äppel vinager och andas några gåger såbörjar vi hosta.. Hoppas ni förstår hur det låter och hur jag tänker :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

Wand
2011-11-27 16:41
0

Det jag tänker på är förkylning eller lunginflammation, men om han inte alls låter så när du inte har honom i handen så känns det ju lite skumt. 
Har faktiskt ingen tanke på vad det skulle kunna vara.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

ks.gerbil
2011-11-27 16:52
0

Nu har jag honnom här och han låter inte ska tvätta händerna sen när dem ska in och han får stanna i min hand se hur han reagerar. Ska ha buren lite närmare en element om jag fortfarande hör att han gör så där. Lite extra toapapper får det oxå bli…

moawi
2011-11-27 17:32
0

Menar du att det låter nästan som om han sniffar i luften? Det gör mina med.

Det är jättesvårt att säga, skulle ju också kunna vara luftvägsinfektion eller förkylning som #1 säger. Men om det låter väldigt tyst så tror jag bara att det är liksom.. vanligt sniffande.

[Tassy]
2011-11-27 17:40
0

luftvägsinfektion brukar kunna ge ett klickande läte. Jag har ingen aning om vad detta kan vara bara genom att läsa såhär över nätet.

ks.gerbil
2011-11-27 17:43
0

Nja det är inte jätte svagt men varför gör han det bara i handen om det är förktlning eller LVI? Ska efter att ha duschat se om han fortfrande gör så..

ks.gerbil
2011-11-27 18:17
0

5# klickande är den inte. Nyu hållde jag honnom lite men han ville verkligen inte tanna i min hand så han fick gå och gräva… Iget klickande hostande eller pipande så det är som något irriterade hans lilla näsaförut..

League
2011-11-29 15:38
0

Han kanske är allergisk mot dig? (skämt) Oskyldig

ks.gerbil
2011-11-29 15:53
0

nä men nu har det slutat (:)) håller honnom lite och pillar lite överralt men han reagerar iallafall inte med att pip-hosta jag tror att kaske det luktade starkt i mina händer och det irriterade hans lilla nos