En aktiv dag.
Idag har killarna fått hyfsat mycket aktivering. Klickade Tuffe lite på eftermiddagen. Han är så duktig så, sätter tassen snabbt på targetplattan och väntar på belöning. Fina prinsen. 

Sedan ville de springa. Det var, hör och häpna, Tuffe som sa till först. Han var så bestämd så.
Sedan hände det diverse busgrejer resten av kvällen. I köket stod en sop med skyffel. På skyffeln var det jord som blivit uppsopad. Jag kikar in i köket-och vad får jag se?
Tuffe har sprätt ut jorden och ser ut som en liten sotare i ansiktet. Jaja. Inte något att göra åt. Fick försöka sopa upp igen. Båda två ville hjälpa till… Småkillarna.
Nu sover de så gott.
"Klickade Tuffe lite på eftermiddagen. Han är så duktig så, sätter tassen snabbt på targetplattan och väntar på belöning"
Låter som dom haft en bra dag! Men jag är nyfiken på vad du menar med "klickade". Låter ju lite spännande faktiskt!
Mina busdjur, eller ja, ett av dom, Minus, hade roligt igår. När vi gått och lagt oss och släckt lampan, så började hon gnaga på nåt som skakade om hela buren (har en dunabur). Upptäckte då att hon gnagde i hålet där man ska ha vattenflaskan!
Så jag gav hon en bit kartong och hoppades på det bästa! Men icke! Så till slut så hämtade jag en pip från en vattenflaska och tejpade fast den, så dom inte kom åt hålet. Då blev det tyst (bortsett från kartong-gnagande) och vi kunde somna. 
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Jag antar att hon menar att hon tränar sin bollar med en klickers =)
Funkar de bra med klickers? Tog det lång tid innan han fattade vad som väntade? Hur har di gjort?
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Detta inlägg skulle egentligen blivit dagboksinlägg. Men i det sömniga tillstånd jag befann mig klickade jag fel. Jaja. :)
Det tog superkort tid för dem att förstå klickern. Är man bara snabb och konsekvent så funkar det jättelätt. Jag rekommenderar er att läsa om klickerträning och genast börja, för det är jättekul. :) Tuffe är så duktig nu så :).

#3 Haha, va roligt!
Jag funderade länge sen på klickerträna kaninerna..Men dom skiter lixom i allt vad matte heter så det är ingen ide att ens tänka tanken *S*
// Emma, aka Althea

Gud så kul med klickerträning :P *önskar jag hade uppfödargerbiler*
vart kan man läsa om klickerträning? nån som har tips om bra sidor?

#6 en snabb googling gav dessa resultat
http://user.tninet.se/~xhf756r/klickertraning.htm
http://www.house-of-learning.se/ - Tryck på Klicker i menyraden längst upp
// Emma, aka Althea
Jag blev jättesugen att försöka träna dom med klicker, när man vet att det går. Men vi får väl se vad som händer. Det ligger ju inte på prio nr 1 just nu så.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus