Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettminneslunden
Läst 1347 ggr
Wand
0

Uppäten..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kollade nyss in i Josefins och bebisarnas bur. Alla låg i en stor och mysig bebishög, och det är ju självfallet jättesött tycker jag. 
Såg att de åt något, det såg ut ungefär som gammal paprika, så jag trodde att jag hade glömt att plocka bort något gammalt.
Då jag kollade närmare så såg jag att det var lillbebisen Jack Sparrow, uppäten. Det var bara små slamsor och en liten, mörktippad svans kvar.

Blev helt chockerad - han var ju inte sjuk, om så var fallet så var han riktigt diskret.
Gud, vad jobbigt det känns. Och jag vet inte varför det hände. Har hört pip ifrån buren, men bara de normala bebispipen, så jag har ju inte märkt något underligt..

Fy. Hade jag märkt det innan det blev för sent så hade jag flyttat honom till en annan bur där han hade kunnat bli skonad. Känner mig så hemsk just nu. Min lilla, fina älskling.
Nu ska jag plocka ut resterna ur buren.. det känns som att jag ska begrava mitt eget barn. 

R.I.P <3

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Tassy]
0

Beklagar verkligen!

Dock så kan det ha varit något dolt fel på honom som modern antingen kände av och valde att ta bort honom, eller så kan han ha dött plötsligt och därför blivit äten. Det är dessvärre ganska vanligt att ungar dör. Rynkar på näsan

Wand
0

Ja, jag vet ju att hon inte skulle göra det utan anledning, men det känns ändå riktigt tråkigt att det ska behöva hända… jag har ju varit rädd för att någon av ungarna skulle dö, men nu då de blivit nästan leveransklara hade jag helt släppt rädslan för det. 
Menmen, där ser man hur det kan gå trots allt. Rynkar på näsan

Känns sååå hemskt, och jag vet inte riktigt vad jag ska göra.. vill begrava det lilla som finns kvar av honom, men det går ju inte för den nyanlända snön. Usch. Jobbig dag idag.  

Jag hoppas i alla fall att hans kvarlevande kullsyskon växer sig stora och starka och får förbli friska!

[Tassy]
0

Jag var med om en unge som dog ganska så kort efter leverans, det kändes riktigt hemskt då han hade flyttat till en liten barnfamilj Rynkar på näsan

Wand
0

Usch vad tragiskt! Det är ju än svårare för barn att förstå sådant också.. 
Men det är ju dessvärre sådant som händer. Man läser om det överallt men tänker aldrig på att det en dag kommer hända en själv. Det är väl ganska oundvikligt egentligen, i alla fall för oss som tar en del kullar.

[Tassy]
0

Ja, som uppfödare kommer man förr eller senare att råka ut för ungar som både blir dödfödda och avlider. Tråkigt men det är en del av det hela Rynkar på näsan

Wand
0

Ja.. man får glädjas över de friska överlevare man får istället. Trots att det lilla livet betyder mycket. Rynkar på näsan

[Tassy]
0

Ja, dom har en tendens att hinna knipa hjärtat på en innan dom kilar över regnbågsbron Rynkar på näsan

Anne.K
0

Nej vad tråkigt :( stackars liten. Beklagar sorgen. Må den sötnosen vila i frid

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Tsunamis
0

Nej vad trist, jag beklagar! Rynkar på näsan Det är alltid de finaste som på nåt sätt blir sjuka eller händer saker med…

MvH  Tsunamis

Wand
0

#9 Ja, det är minsann inte roligt inte. Rynkar på näsan Jag skulle sjävfallet bli förkrossad även om det hade varit någon av hans syskon, men just Jack var ju så speciell på något vis, det känns så synd att inte få lära känna honom och se hur han utvecklas!