Äventyr...
Tidigare idag så såg jag helt plötsligt hur Bambi sprang inom mitt synfält på golvet, riktigt märkligt tycker jag, men jag fångar in honom och kontrollerar så att de inte har gnagt några hål i samlan, sedan lägger jag ett extra nätlock över för att vara säker på att han inte smiter ut igen.
Någon timme efter ser jag hur en brun liten krabat springer förbi, och jag antar bara att det är Sméagol eller Déagol som smitit ut ur samma bur som Bambi gjort tidigare, och att de trots allt lyckats gnaga sig ett litet hål någonstans.
Men det visade sig att det var Fred, som sitter i en annan bur, och som lyckats klämma undan tejpen som nätet sitter fäst i på plastlocket och smitit ut.
Så nu har jag letat gerbiler i några timmar, det slutade med att jag fick ställa upp alla djurburar i sängen, även lägga upp alla kläder och prylar som låg på golvet där, och så fick jag lägga ner en låda full av mat för att locka dit lille Fred. Då gick han minsann dit, och så lyfte jag ner honom i sin egen bur.
Kan ju lova att jag säkrat burarna lite mer ordentligt nu..
Tyckte mest att det var lustigt att ingen av dem har smitit förut och så helt plötsligt smiter två stycken ur två olika burar. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Haha, busungar
Jo, gerbiler verkar ju uppenbarligen ha en förkärlek till att rymma, det har man ju märkt under de här åren ;) Tur att du fick tag på dem i alla fall, och det var ju tur att du var hemma!
haha, man kan ju nästan tro att det är gerbiler du har där 
#1 Hahaha ja, det har jag märkt minsann! Och det var en himla tur, var ju i skolan på dagen så det var riktigt lyckat att de rymde då jag var hemma på eftermiddagen/kvällen i alla fall. 
#2 Hahaha, man skulle NÄSTAN kunna tro att det är det… 
det ser ut som morot och sallad? 
Haha ja, det är morot och sallad! De hade även broccoli och annat mumsmums, men salladen är tydligen inte bara populär hos hamstrarna. 
vad har du för knasiga färginställningar på din skärm? 
För mig är salladen vitbeige men bladet är tunnt så moroten lyser igenom 
aha 
Hhaha :D nu får du nog säkra buren minsan
Haha ja, speciellt med tanke på att jag precis fick fånga in en Bambi IGEN…
Satte fast ett tättsittande galler på locket nu istället så förhoppningsvis kan han inte rymma igen. 
Hälsa dom små !