Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 859 ggr
Ikajo
0

"Jag behöver ett nytt hem"

Jag söker ett nytt hem för min gerbilhane Akiha, ca ett halvår gammal och väldigt social. Den som tar emot Akiha måste ha god vana med gerbiler. Det går inte att ha honom tillsammans med andra gerbiler, han har redan splittrat två flockar. Samtidigt är han väldigt social så han har en stort behov av mänsklig kontakt. Annars blir han nervös och orolig. Med sex andra gerbiler har jag inte energin eller utrymmet att ge honom det uppmärksamhet och kärlek han behöver.

Akiha är uppsökande och kan klättra upp självmant när han är på det humöret, vilket han är ofta. Han gillar att klättra omkring och myser gärna i naken. Då han är rymningsbenägen måste man ha honom i en säker bur. Annars rymmer han vid bästa första tillfälle (och då är det bara att jaga honom).

Han är jättefin och snäll, social, mycket personlighet.

Om du är intresserad, hör av dig så snart som möjligt. Jag bor i Västerås.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

ks.gerbil
0

kort?

Gerbil-hemsidan hittar du R

Ikajo
0

Jag har tyvärr ingen kamera men han är sandfärgad åt det gula hållet. Redeyed/rubyeyed. Ganska liten i jämförelse med resten av mina djur men hans syskon är också små (dem bor hos min syster).

ks.gerbil
0

åh.. synd… har du igen bra mobil kamera heller då?

moawi
0

#2 Red Eyed Honey kanske?

[Jessica_91]
0

Antagligen REH (ljus underpäls) eller Argente (mörk underpäls) om han har vit mage, är han helfärgat så är han nog Saffron.

Hoppas du hittar ett hem åt honom, han låter som en go gerbilGlad

Ikajo
0

#3 Jag har mobilkamera men datorn har ingen bluethooth.

#5 Saffaron förmodligen. Det hoppas jag också, det är sorgligt att skiljas från honom men mina alternativ är begränsade.

[Jessica_91]
0

Om någon är intresserad av hanen så ser Saffron ut såhär: http://gerbiler.ifokus.se/articles/4d716947b9cb462227077208-gerbilfarger-del-1#4d71246fb9cb46214104670d-1 (näst längst ner i artikeln)

ks.gerbil
0

:( hoppas du hittarett hem saffron gerbilen…

Ikajo
0

Akiha är en jättego liten mus men omständigheterna är inte nådiga.

Hans namn betyder höstlöv på japanska.

Solaika
0

Jag ska ta och komma o fota dina gerbiler nån dag nästa vecka. Så kommer det bilder på honom sen. Mest troligt är han saffron ja.. men jag är inte helt säker.. ska kika mer på honom när jag ser honom nästa gång. Hans småbröder är saffron men de är ljusare än honom vill jag minnas.. Nåja, bilder kommer. Och jag hoppas verkligen att någon av er, eller nån ni känner, kan ta hand om honom.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida