Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 1046 ggr
ks.gerbil
0

fråga om barnmat

två små frågor om barnmat :)

kan frukt/grönsaks barnmat ersätta grönskakerna/frukten man ger 2-3 ggr i veckan?

kan man ge pasta barnmat eller kyckling barnmat istället för pasta,ris,potatis m.m.?

kan man ge äppelmos?

kan man blöta ner fodret lite? t.ex. kattfoder?

säg till om ni inte förstår :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Tassy]
0

ja. Glad

ks.gerbil
0

till båda! yes!!!!!! inte för att vi har någon bebis i våran hushåll men det blir lättare för mig iallafall med proteinen då mina är som småbarn och vill inte ha något :P det blir nog lättare att få in i någon blandning med typ russin :P

ks.gerbil
0

titta på 0# igen jag har addat några grejer

[Jessica_91]
0

Äppelmos innehåller för det mesta en massa socker så det skulle jag inte ge.
Men kanske kan du fixa eget äppelmos som är mer gerbilvänligt!

----

http://brabarnmat.se/hemlagat-appelmos/

Här hittade jag ett recept med bara äpplen och kanel, kanelen kan man ju skippa. Finns säkert en del andra recept på den sidan som går att använda till gerbiler också. (utan kryddning, socker, laktos, stenfrukt osv)

ks.gerbil
0

4# bra ide! tänk om när jag blir stor så börjar jag en egen företag som gör riktiga grejer som verkligen är bra för gerbiler :P nä jag skojade men vore verkligen bra om någon skulle börja göra det……

jag ska lägga upp en till sak när jag kommer på det jag komm precis på det men nu är den borta :P

ks.gerbil
0

nu så! läs :P

[Tassy]
0

det finns äppelpuré tror jag bland barnmaten, bättre än äppelmos.

Solaika
0

Visst kan man ge uppblött mat.. tveksam till om det uppskattas dock..

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

ks.gerbil
0

Sen måste man bytaen varje dag om man har blött mat… Men det skulle vara bra om ens gerbil skulle ha skadat tänderna.