Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 628 ggr
Sannsen
1

Praktik hoss Gerbilerna!

Var på praktik idag, gick till den enda djurbutiken inärheten som sålde gerbiler och bad om praktikplats. Första dagen är slut nu. Hade riktigt kul. Det känndes bra att få ta hand om de små sötnosarna, se till att de har färskt vatten och mat, att sandbadet är ok. Har lek mycket med dem, lockade på dem med solrosfrön´. Det var riktigt härligt att åka hem och veta att de hade det någorlunda bra.

Afären har nämligen pyttesmå gallerburar som de har klämt ihop gerbilerna i tre och tre. Så det är lite synd om dem. Är alla djursfärer så eller?

Varje människa bär sin skräddarsyda mask av själviskhet, Ty spelet spelas, folk såras, av någon man skänner med en mörkerets mask glidande på plats, din ända räddning är insikten och modet att förändra.

moawi
1

Vad roligt att du praoar i djuraffär! Det gör jag med just nu :)

Gerbilerna där bor i s.k. gerbilarium. De har sandbad, inget hjul, och alltid färsk mat och färskt vatten. Så de har de hyfsat bra. Dock har de nästan bara hö som bottenmaterial, vilket ju är lite tråkigt. De har inte heller något ordentligt hus, utan bara ett par plast(!)rör. Jag har föreslagit att de ska byta ut dem mot något litet trähus istället. De sa att de skulle göra det när rören blivit utslitna.

I förrgår upptäckte jag att båda pojkarna som bor där har slitit bort väldigt mycket päls runt nosen när de gnagt på gallret. Tråkigt.

Förutom att ha gett förslag på vissa förbättringar så brukar jag smyga till gerbilerna mina matkartonger ^^ Så har de lite mer att gnaga på än bara toarullarna från personaltoaletten .

ks.gerbil
0

0# ja tyvärr många av dem förstår inte att smågnagare oxå ska ha det bra :( för dem är dem bara skrot för pengar de är det ända de vill åt :(

Gerbil-hemsidan hittar du R

Sannsen
0

Där jag var var det dugligt bra, med sandbad och ordenkligt spån. Men bara saker av palast! jag föreslog att de skulle byra till trä, men djurskötaren sa att plast var bättre! Irreterad jag blev! Maten är inte heller inte specielt bra, någon form av torr råttmat som de inte ens nådde. Men jag smög till dem lite torkade ärtor och solrosfrön ^^

Varje människa bär sin skräddarsyda mask av själviskhet, Ty spelet spelas, folk såras, av någon man skänner med en mörkerets mask glidande på plats, din ända räddning är insikten och modet att förändra.

moawi
0

#3 Ja, det är ju bra att de har det hyfsat i alla fall. Varför tyckte han/hon att det var bättre med plast då? :s

Haha, det är rätt!

Jag brukar lägga i en extra skopa spån i buren när ingen ser, och inte bara i gerbilernas bur ;) Tycker att de inte borde snåla så.