Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 387 ggr
[Jessica_91]
2011-11-17 00:35
0

Bara ivrig?

Har funderat lite på min ena gerbilhona Gimli. Ibland när hon får vara ute och springa på golvet så kan hon börja gå loss på ett stort papprör eller som ikväll, en större trägren. Hon doftmarkerar och biter och försöker nästan lyfta röret/grenen och verkar i allmänhet skit förbannad på föremålet ifråga Tungan ute Hon kan hålla på flera flera minuter (oftast tills jag får nog av att höra *DUNK DUNK DUNK* från röret/grenen som slås mot golvet).

Är hon bara ivrig eller är det något knasigt?

ks.gerbil
2011-11-17 09:07
0

Mina gör det ibland med. Liksom blir förbannade på grejer som finns i hagen! Men jag tror inte att det är något bara att de tycker att grejerna är på fel plats ;)

Gerbil-hemsidan hittar du R

AnneN
2011-11-17 12:16
0

Både mina gerbiler & råttor kan hålla på att slita och dra i saker då jag möblerat om hos dem och de tycker saker står på fel plats.

Har vart med om att gerbilerna tom flyttat ett helt hus tvärrs över hela akvariumet för att jag inte ställt det där det brukade stå. Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Jessica_91]
2011-11-17 12:29
0

Haha okej vad bra, då är hon bara på lite ommöblerings humör Skrattande

ks.gerbil
2011-11-17 13:05
0

Vem vet hur gerbiler tycker "snyggt" ska vara?

Gerbil-hemsidan hittar du R

melis-s
2011-11-17 15:29
0

Haha! så där brukade min kanin hona hålla på :p

Om man la in trädgrenar och om dem var i vägen brukade hon verka bli förbannad och gnaga febrilt och kasta runt pinnarna :p

Matskålen skulle också flyttas runt :p

Verkar vara ett gnagar beteende :)