Vid förkylning eller magsjuka så skulle jag vara försiktig med det, vet att iaf råttor kan bli smittade av våra förkylningar så känns inte värt att riskera något.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Även hamstrar smittas av våra lättare sjukdomar, så jag vågar inte chansa. Känner jag att en förkylning är påväg så brukar jag vara mer försiktig med hantering av mina djur. Tvättar man händerna noggrant och ser till att inte gosa in dem i ansiktet eller liknande så är risken mindre för smitta dock, ibland måste man ju ner med händerna varesig man kan eller ej, då de ska ha mat och rena burar.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Gerbiler kan bli smittade när vi är förkyllda, så jag skulle rekomendera att du inte håller på med dom om du är sjuk. Och ska du ner i buren (vilket man ändå måste för att kunna mata, ge vatten och såna saker) så se till att tvätta dina händer mycket noga innan :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
klart du kan, skaffa bara en sån här först (OBS, humor!)
#4 Klockrent
hahaha
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

#4 som sagt klockrent!
sy själv lär vara billigare? 
#10 Tassy skojade bara om att man skulle skaffa en sådan skyddsdräkt. ^^
Om du någon gång blir sjuk så kan du antingen be en förälder eller ett syskon att fylla på med mat och vatten eller så tvättar du bara händerna noga som de andra föreslagit. Vill du vara extra försiktig kan du säkert ha på dig handskar eller något 
äsh, ha dom inte uppe i ansiktet, snörvla/nys inte på dem, tvätta händerna så räcker det långt.
annars kan man använda handsprit efter man har tvättat händerna, finns på apoteket.
Jag visste att tassy skojade :P men jag är inte bra på att skoja tillbaks :P tack för era tips :) jag har just nu lite feber och var jätte orolig för att jag hade lekt med dem igår kväll och jag hade antagligen det då med men då hade jag precist kommit hem och jag brukar alltid yvätta händerna när jag kommer hem så det är jätte bra :)
det är nog ingen fara 
jag har råkat nysa rakt ner i en bur en gång, de blev inte sjuka trots allt
även fast jag var dunderförkyld.