Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettforumlekar
Läst 1212 ggr
[lejdyga]
0

Kan du mycket om gerbiler?

Hej!, deta är några fråger som handlar just om gerbiler om jag inte har rätt på nån av dom är det bara att mejla mig

moawi
0

På fråga 1 så har du samma alternativ två ggr ;) Sen är den frågan lite svår, eftersom den absolut vanligaste åldern är dryga 2-3 år. Men man kan lika gärna säga att det är vanligt med 2-4 år för det är det ju också, likaså 2-5 år.

Sen på de två sista frågorna finns inget rätt svar.

Det skulle också underlätta om det fanns lite färre alternativ, men annars ett väldigt fint quiz! :)

[lejdyga]
0

:O dom 2 är rätt det stog på wikipedia :) du får stänga av tråden om du vill

Bamse 08
0

1 Rätt :P

Kan inget om gerbiler :P

What doesn't kill you makes you stronger.

[Jessica_91]
0

Håller med #1, det var lite för många och ibland oseriösa svarsalternativ. Sen förstod jag inte riktigt frågan om hur många arter det finns i Asien och Afrika? Hur många arter som är besläktade med gerbiler/jirdar? 
Och som #1 nämnt så går det inte att få rätt på de två sista frågorna för du har inte bestämt ett rätt svar, oavsett vad man svarar så blir det felTungan ute

[lejdyga]
0

förlåt… ;(  kan stänga tråden !, är bara 11

[Jessica_91]
3

#5 Du behöver ju inte säga förlåt, är jätte kul att du tog initiativ och gjorde ett quiz! Men nu vet du kanske hur du kan göra det ännu bättre nästa gång du gör ett Glad

[lejdyga]
0

#6 ok ska tänka på det ! det var ju åxo typ första gången jag gorde en quiz

ks.gerbil
0

du kanske kan göra en ny med färre alternativ men ändå lite roliga :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Tjabbelabbe]
0

Jag vet inte vad en Gerbil är ?

Det sklle kunna vara en modellbil med växel låda - kanske ..

Tjabbelabbe

[Tassy]
0

Rolig quiz, jag lyckades till och med lära mig något nytt! (fråga 3) Glad

moawi
0

Jag råkade faktiskt kunna fråga 3 Glad (måste skryta lite, haha Flört) Det är alltså hur många olika gerbil-/jirdarter (både gerbil och jird antar jag, eftersom gerbil är från Afrika och jird från Asien) som finns i världen, som är frågan. T.ex. mongolisk gerbil, great gerbil, fat tailed gerbil, sundevalls och allt vad som finns.

#5 Du har gjort ett jättefint jobb! Inte behöver du ursäkta dig själv för din ålder, du är ju hur duktig som helst Glad

[lejdyga]
0

#11 tack så mycket ! (=