Ihålig kermaik sten!
Hej, jag har en liten fundering.
Min lilla Jackie bor i ett akvarium som är fylld med 2/3 med sågspån och en hylla med sand, mat o etc.
Men jag har haft vattenödlor tidigare och har en keramiksten som är delad så man sätter ena delen innanför och andra utanför. Den är ihålig och kan användas som bo/gömställe. Är det något man kan ha till Jackie. Självklart är den rengjord nogrann innan.
Just nu är hon ensam i väntan på att få tag på en gerbilunge som sällskap.
Hälsningar
Natalie o Jackie.

Ja keramik är rätt så ofarligt material, men om den väger mycket så var noga med att det står stadigt och inte kan råka vicka och skada små tassar eller svansar.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
ja det borde gå
om hon kommer in i den? sånna stenar är jättehäftiga! 
#1 , jaa, den står så att den är på hyllan där maten står.
#2, Det tucler kag ,ed ! (: Hon kommer in i den utan problem. Man kan ju ta bort ena delen och titta på henne i gömstället sen om man vill med. (:
#3 ja jag har sett sånna, kanske skulle kaffa en med 
#7 kolla runt lite på internet :) pwss.se brukar ha bra priser :) Small funkar nog inte men de större :)
#9 Lägg upp bild om du får en
Med gerbil i 

"tips" nästa gång du städar ur akvariet, så ställ ner gömstället på botten och fyll på med spån, de kommer att hitta den när de gräver gångar och ha sitt"bo" där :)

Japp :) har tillfälligt ena kortsidan i galler då vi inte fick tag i glas till hela, men har höjt upp kanten ca 20cm. är jättenöjd, o det verkar mina godingar vara med ;) ska snart lägga upp bilder, men har lite tajt med tid då vi målar om i vårat hus :P och det e inte riktigt klart, lite modifieringar ska göras :P
Jag har försökt fånga henne på bild i den, men hon vill liksom inte! :P Jag vet inte riktigt hur mkt de kostar nu, men när jag köpte den kostade den ungefär 250 kronor. Den är som sagt inte jätte stor, men hon kommer in och ut ur den. (:
Vad cool! måste spara ihop till en sån till mina små tösser
Ja, det tycker jag absolut du borde göra. Trodde jag var dum i huvudet som tänkte använda det som bo. :P
jovisst funkar de stenarna, har själv haft sån