Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 1056 ggr
cecilia34
2

Tips miljöberikning

Har kört fast i fantasin, och skulle vilja hitta på nåt nytt kul i deras hem.

Skulle bli jätteglad över roliga tips på miljöberikning, så det händer lite nytt inne hos dem      Glad

[Jessica_91]
0

Du kanske kan berätta vad du gör nu för att berika deras miljö, både så att det blir lättare att ge förslag och så kanske vi andra får bra tips från dig också ^^.

[Tassy]
0

Du kan bygga ett litet sandlandskap åt dem med toarullar och ätbart klister (är det mjöl och vatten man blandar, eller hur var det nu?) på en bit kartong, och så strössla sand över. Det ska finnas någon tråd om detta här på sajten.

[Jessica_91]
0

#2 Ja precis, mjöl och vatten Glad

http://gerbiler.ifokus.se/discussions/4e1dec66d4ebea695c00057b-kul-pyssel-for-dig-och-gerbilerna

Man kan göra en stor för äventyr utanför akvariet eller vad de nu bor i, eller en mindre modell som får plats inne hos gerbilerna. Om man har det inne hos dem så finns det främst 4 aktiviteter de kan ägna sig åt med lekplatsen:

- De kan sandbada
- De kan bo/leka/springa runt i gångarna och "grotorna"
- De kan gnaga på kartongen/pappen
- De kan boa med tidningspappret som de till slut kommer åt innuti

[Tassy]
0

#3 Precis, den ja! Tack Glad

[Jessica_91]
0

Vill minnas att jag läste om en kul idé för något smådjur som säkert skulle funka för gerbiler också:

Man tar en ganska tjock trägren i lagom höjd, borrar hål i den och sätter in (ev. med trälim också) mindre grenar, så att man får ett litet fejkträd typ. "Stammen" spikar man på ett träplatta eller något.
Beroende på hur tjock "stammen" och grenarna är så kanske till och med gerbiler kan klättra på dem, i vilket fall så kan dem ju gnaga Glad

[Tassy]
0

#5 Det funkar utmärkt, ifall man inte har turen att ha föräldrar som ska kapa typ ett äppelträd eller liknande Tungan ute

[Jessica_91]
0

#6 Haha! Man får så konstiga idéer som gerbilägare. Var hemma hos pojkvännen förra veckan och upptäckte att hans granne huggit ner ett par träd (b.la björk) så överallt låg det både fina små grenar och tjocka rejäla grenar i perfekta längder. Jag var såååå nära på att ringa på och fråga om jag kunde få "hjälpa till" att städa undan lite åt dem Skrattande

[Tassy]
0

#7 Du skulle ha gjort det! Skrattande

[Jessica_91]
0

#8 Jaa ångrar mig nu i efterhand haha. Får ta och smyga ut med sågen och hälsa på vårat äppelträd imorgon på baksidanFlört
Blev väldigt sugen på att pröva att göra ett litet "träd" till gerbilerna Skrattande

[Tassy]
0

Fniss, kan se det framför mig Cool

moawi
0

Jag kom och tänka på en sån här när jag läste tråden. Kanske passar när det inte finns så mycket kvar av äppleträdet? Flört

[Jessica_91]
0

#11 *Loggar in på sitt zooplus konto och gör en shoppinglista. Enbart för att se hur mycket det hypotetiskt skulle kosta med lite nya prylar så klart* Oskyldig

moawi
0

#12 Haha, jag förstår dig! Tungan ute