S: Gerbiler, tjejer och killar
Hallojs!
Då transport blev struligt med föregående intresserade så har jag nu 4 vittecknade agouti-killar + 3 svarta töser kvar ur Josefins och Texas gamla kull som söker nya hem.
Ett par av agoutikillarna är eventuellt tingat, men de andra är fritt fram att visa intresse på.
Då jag börjar få lite ont om plats för alla mina djur efter att mitt hamsterbestånd bara växer så börjar det bli lite angeläget att finna dessa underbara små nya hem.
Killarna sitter två och två, det ena paret (som min pojkvän har döpt till Fred och George) sitter ensamma, medan det andra paret sitter tillsammans med pappa Texas och morbror Bambi.
Honorna sitter för tillfället tillsammans, men jag skulle föredra att de inte ska sitta alla 3 tillsammans i nytt hem då det inte är säkert att de kommer överens lika bra då de blir äldre. Ville bara inte att en skulle tvingas sitta ensam.
100 kronor/styck vill jag ha för dem, men säljer helst killarna i par då de är så granna tillsammans! Dock kan jag ha överseende med detta sålänge det inte resulterar i att någon blir ensam efteråt.
Skulle passa bra till avel då de har oerhört fina föräldrar, men stamtavla finnes ej så det kan ju bli problemet isåfall.
Min mor åker eventuellt till Stockholm under nästa vecka och kan då ta med dem för en symbolisk summa om det skulle underlätta för någon.
Bara att höra av sig här i tråden eller via iFokus-mail om man känner något intresse!
Två av killarna har bläs, och två har enbart fläck på huvudet, så jag har satt dem en av varje i par för att de ska vara lätta att känna igen. De har riktigt fina teckningar.
På bilden kan ni se Fred och George + min agoutihona (som stannar!) som myser ihop. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Hur gamla är honorna, och din mamma åker inte förbi Eskilstuna på vägen på sthlm? :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#1 Ska slänga upp bilder!
#2 Honorna föddes den 12:e september, och tyvärr åker hon norrifrån så hon kommer från helt fel håll i förhållande till Eskilstuna. Du skulle inte ha möjlighet att åka in till Stockholm antar jag?
Så jäkla underbart söta! 
#3; Då är de nog lite för gamla alltså :/ Men du hade ju en till kull?
Förhoppningsvis löser sig transport.
Min pappa åker i sthlm ca 2 ggr /veckan så det kan gå att lösa transport där ifrån. Dock blir det en rätt jobbig resa för lilla gerbilerna eftersom man aldrig vet när han är där och när han kommer hem.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#9 Mycket! 
Ja, ska du sätta ihop med en vuxen kan de nog vara för gamla, om det var vad du tänkt. Det går väl, men det är ju lite krångligt.
Den nya kullen är ungefär 13-14 dagar gammal så det dröjer till december innan de kan flytta, men jo det har jag. 
Om transport från Stockholm löser sig såpass bra för dig så tror jag dock att det ska kunna gå bra! Varesig du vill ha en ur den gamla kullen eller ur den nya.
Det finns dock väldigt många spekulanter på de riktigt små!
#10; Ja precis, behöver 2 stycken unga att sätta ihop med mina två ensamma honor.
Finns det 2 honor kvar när de blivit 6 veckor, och transport går att lösa är jag absolut intresserad! :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#11 Det låter bra, vi får se vilka kön och spekulanter som dyker upp!
Bump!
Bumpar upp lite igen, och tillägger att om man vill ha transporthjälp till Stockholm så får man hojta till innan lördag.