Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 2450 ggr
Tsunamis
0

Har du testat gjutrör?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gjutrör i hårdpapp - finns på Byggmax, Bauhaus, Biltema m.m i olika storlekar & diameter. Oftast nån meter långa eller två så man får såga dem i mindre bitar. Jag funderade på om de är ofarliga för gerbiler och kan inte tänka mig att det är någon skillnad på det pappret de är tillverkade med järmfört med vanliga kartonger/wellpapp av diverse slag.

Har du använt gjutrör till dina gerbiler?

MvH  Tsunamis

AnneN
0

Ja jag fick av en bekant några stumpar en gång och det var väldigt uppskattat av gerbilerna, räckten lite längre än vanliga toarullar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anne.K
0

Killarna här hemma har ett sånt, å jag har även använt såna till tidigare gerbiler och ingen har vad jag märkt tagit skada av såna rör, tvärt om verkar såna rör va väldigt uppskattade :) Och roligare än toarullarna som tar slut bara efter nån minut :P

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Tsunamis
0

Jo precis det blir ju roligt för dem att de håller lite längre och att ha nån 'färdig' tunnel i spånet är ju bra. Tänkte på det igår när jag städade ur en bur med bokflis och jag har inget Stl strö just nu så de kan inte bygga några gångar alls. De brukar få upp tunnlar lagom tills man städar ur buren stackarna.

Köpa papprör av Gnagarna.com eller fråga runt i tygaffärer känns lite sisådär pga antalet burar jag har.

MvH  Tsunamis