Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 636 ggr
AnneN
0

Flyttar in & flyttar ut

Blixten som jag tog hem från min syster gick inte att föra ihop med Hachiman då de vägrade acceptera varandra även efter nästan 1 månad i delad bur. Nu ska Blixten flytta till Isabell (Isafisa) då jag känner att jag inte kan ge han det han behöver, han är tyvärr inte så mycket hanterad från början och kan vara lite naffsig och osäker av sig. Tror nog Isabell kan få fason på detta då hon har mer erfarenhet än mig.

Har länge sett annons på Blocket.se om gerbilungar i Kalixtrakten, mejlade för ett tag sedan till annonsören, men då var hon osäker på könen på ungarna i senaste kullen. Nyss fick jag ett mejl där hon meddelar att det finns 2 hanar och de är leveransklara i slutet på nästa vecka Skrattande Oj så glad jag blev av detta lilla mejl! Jag slipper fundera på om jag ska våga köpa från djuraffär eller om jag ska lyckas hitta någon som kan leverera från uppfödare i södra delarna av landet.

Så någon gång i slutet av nästa vecka bär det iväg till Kalix för att hämta 2 små gerbilpojkar som jag ska föra ihop med Hachiman.

Kom just på att då kanske det är bäst om gerbilerna får flytta om lite i akvarierna så att dessa 3 kan få bo i det största (250 liter) och latmaskarna Hjortron och Bishamon får flytta till det minsta (112 liter) eftersom de ändå är lite mer stillsamma av sig. 
Detta betyder även att det plötsligt blev mer akut med att fixa ett bättre lock till stora akvariet då Hachiman är betydligt mer hoppig och livlig än dessa 2 lugna.

Hoppas nu då bara att Hachiman och dessa 2 bäbisar ska fungera bra ihop Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Jessica_91]
0

Tråkigt att Blixten inte gick ihop med Hachiman men skönt att det löste sig så bra för honom med annat hem Glad

Hoppas allt går bra med de två små när de anländer!

isafisa
1

Ja nu ska jag bara se till att få hit en bebis till Blixten sen en till Curzon, så är allt bra sen :D

AnneN
1

#1 & 2 Ja det känns bra att det löser sig för alla våra småttingarGlad

Längtar så jag håller på bli knäppare än vanligt! Tungan ute

_**/Mvh Anne

AnneN
0

Sådär ikväll åkte Blixten till sitt nya hem hos Isabelle, då väntar jag bara på att de 2 små rackarna ska bli leveransklara så jag får hämta hem dem Glad

_**/Mvh Anne

isafisa
1

Jo, nu bor Blixten här, har inte hunnit hälsa på honom än men tänkte att han får vänja sig med nya dofter och ljud före jag kommer och "bråkar" med honom ;)

AnneN
1

Oj vad jag längtar till på lördag!

Först hundutställning och sedan då vi är klara där bär det iväg till en by utanför Töre för att hämta mina småttingar Skrattande

_**/Mvh Anne

ks.gerbil
0

så roligt! hoppas det går bra nu!

Gerbil-hemsidan hittar du R

ks.gerbil
0

och lycka till med utställningen :)

AnneN
0

#7/8 Tack Glad

_**/Mvh Anne

ks.gerbil
0

:) :3