Kal fläck
Idag när jag skulle ge Valentine mat, såg jag att hon hade en kal fläck på vänster sida. Hon har ju varit i slagsmål med sin föredetta bur-kompis Bonnie, men hon hade inget sår eller liknande på vänster sida då. Endast på höger sida. Jag är orolig att hon har blivit sjuk på grund av såren hon fick efter slagsmålet. Hennes sår har jag och min pojkvän tagit hand om, och det ser bättre ut. Hon kan kolla med ögat osv.. såret är ihop läkt (blev dock inte det finaste men det är läkt och det ät ju huvudsaken).
Mamma fick kolla (mamma brukar veta bäst med sår osv) och hon sa att det fanns en ruva på den kala fläcken. Men jag är säker på att hon inte hade den kala fläcken igår!
Valentine är aktiv och gnager som vanligt på allt, men jag är rädd att detta är på grund av att hon är ensam i ett eget terrarie. Kan det vara så? Är hon sjuk? Vad kan jag göra åt saken?
Jag letar efter sällskap till båda mina gerbiler, men jag hittar ingen uppfödare i närheten som har. Eventuellt får jag nya gerbiler ifrån en affär (tyvärr fick det bli affär) nästa tisdag (4/10-11).
Kan vara att hon aknske kliar sig mycket? :)
Bacon, svaret är bacon.
Gerbiler som är ensamma och vill ha en vän kan ibland barbera sig. tror det betyder att dem gnuggar sig och håller på så att det blir kala fläckar :)
hennes päls är bättre nu när hon har en ny kompis :D det var nog för att hon var ensam.
Tack för svaren