Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 928 ggr
Clariiz
0

Burmese hona säljes/bytes

Eftersom jag blivit lurad sitter jag här med en ung, men könsmogen burmese hona som absolut inte fungerar med min 8 månaders hona.
Hon är hög i rang eftersom hon jagar runt min tjej oerhört mycket.

Jag vet inte så mycket om henne. Hon är väldigt snäll, inte skygg med vill inte gärna bli lyft. Detta är dock inget jag övat på eftersom jag inte haft henne ens 1 vecka.

Kommer endast till någon som kommer skaffa en kompis till henne, eller sätta henne i avelspar.
Hon kostar 100 kr.
Helst byter jag henne mot en 5-6 veckor gammal hona. Färg spelar ingen roll. Bara hon är snäll. (dock helst inte nutmeg då min hona är det)

Kontakt här, eller via mejl. clara__016@hotmail.com
(har tyvärr ingen bild, men hon har väldigt fin färg!)

Finns i Eskilstuna.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

kimky
0

har en lite äldre hona som har en litet knäck i svans roten som är jätte snäll o inte alls är dominat av sig (har gått med olika honor) hon är egen uppfödd här o mamma o pappa går o träffa i så fall. problemet kan bli transporten :o

Clariiz
0

Väldigt tveksam till att det funkar med en vuxen hona. Klart det går att prova men vuxna gerbiler är oerhört svårt att få ihop, speciellt honor.
Vill du så kan du få testa, och lämna tillbaka henne om det inte fungerar. Ifall du satt ihop gerbiler förut?
Helst vill jag inte hon ska flytta runt mer i onödan då hon inte ens är vuxen och redan är inne på sitt 4:e hem :/

Om det nu var så du menade? men det antar jag, att du vill ha hem henne till dig?

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

kimky
0

Tanken var ifall du ville byta emot din hona då henne kan vi sätta ihop med en hane som partner :)

Honan som vi har ifall man ska byta då har gått med flera olika honor utan problem förr och funkar jätte bra ihop med! Dock henne bör man inte avla på pga skada/fel vid svansroten(inget som hindrar/påverkar henne)) men hon är jätte snäll och go tjej! Har även mamma och pappa att se här samt broder.

Dock är problemet med frakten "/

Clariiz
0

#3; Jaha, nej då är jag inte intresserad :)
Vill endast ha en bebis. Har haft tillräckligt med otur med gerbiler på senaste tiden så jag vill ha en icke könsmogen gerbil att sätta ihop min hona med.

Men tack ändå! :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Wand
0

Har du stamtavla till din hona, kommer hon från uppfödare?

Jag har ju ett gäng bebisar här som blir leveransklara i början av december om du skulle kunna vänta så pass länge. Har även några som är leveransklara nu, men transport kan ju ta sin lilla tid.
Det är vittecknade agoutis och helfärgade agoutis som jag kan erbjuda i kommande kull, i nuvarande har jag svarta honor. Men de föddes i september, så de är nog könsmogna snart.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Clariiz
0

#5; Stamtavla har hon inte.
Jag vet inte riktigt hur det är med henne eftersom jag är hennes 4:e hem.
Uppfödare - Djuraffär - Förra ägaren - Jag

Det skulle absolut vara en idé! :)
Fast jag har börjat fundera på om jag ska sälja henne eller inte.. Så oerhört synd om stackaren..

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Wand
0

#6 Ja, har hon flyttat så mycket så kanske det är skönast för henne att stanna. Men kommer hon ursprungligen ifrån uppfödare så skulle jag nog kunna vara intresserad då även min Texas är köpt ifrån Zooaffär men ursprungligen från bra uppfödare, och han har fått riktigt fina ungar efter sig, bl.a de som jag har här hemma nu. 

Varesig du vill sälja/byta henne eller inte så har jag i alla fall småttingar här hemma om du skulle vara intresserad! I slutet av november kommer en tjej hit ifrån Stockholm och levererar hamster till mig, så när hon åker tillbaka kan hon säkert transportera åt dig om du lyckas hitta transport från Stockholm till Eskilstuna eller om du kan åka själv. Så transport löser sig ju absolut.
Det beror ju då på om du kan vänta så pass länge då jag inte vet några transportmöjligheter nu! (sålänge du inte kan fixa ifrån Gävle, men det är ju hemskt långt bort ifrån Eskilstuna…)

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Clariiz
0

#7; Vi får se hur det blir! :)
Ska absolut ha dig i åtanke, har även en uppfödare i sthlm som har ungar lev.klara i december.
Vill ju ha dem så snart som möjligt, faktiskt inte för burmese honans skull (hon klarar sig bra ändå) utan för min ensamma 8 månaders honas skull. Hon är nämligen oerhört deperimerad och blev överlycklig över burmesehonan, trots att burmesen försökte döda henne..

Jag ska leta runt, men det finns knappt gerbiler i närheten. Så vi får se!
Vi kan ju hålla lite kontakt, och höras av när de börjar bli lev.klara! :)

Jag vet ju inte så mycket om burmesen, så egentligen ska hon väl inte gå till avel. Tänkte mest i så fall att hon kunde få en kull just för att få en kompis sen. Alltså en dotter.
Hon verkar nämligen inte så glad på andra gerbiler, så det skulle nog vara det smidigaste sättet att ge henne en vän.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com