Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 969 ggr
AnneN
0

Finns detta sandbad i Sverige?

Hittade detta sandbad på tyska ebay, är det någon som vet om det säljs på någon djuraffär (fysisk eller webbutik) i Sverige? Om inte får jag nog försöka mig på att beställa från tyskland.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Angelclaw
0

Ooh ingen aning, men det såg himla smart ut, hojta om du får reda på det :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Tsunamis
0

Googla på grävtorn(jag kan inte länka i telefonen) Trixie grävtorn har jag sett, tror det är en liknande konstruktion fast på höjden? Men att beställa från eBay är kanske billigare - tornet kostar ca 160-170.

MvH  Tsunamis

AnneN
0

#2 Tyvärr fungerar nog grävtornet dåligt som sandbad då det har öppning nertill = sanden åker ut.

_**/Mvh Anne

Wand
0

Nejmen guuud vilken smart pryl! Skrattande Vill också veta om det går att få tag på inrikes!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

ks.gerbil
0

hemm… känner mig lite dum med att fråga detta.. men varför vill alla ha den? jag förstår inte hur den funkar :P

Gerbil-hemsidan hittar du R

Wand
0

#5 Det är ju en jättesmart konstruktion om man vill förhindra sandskvätt eller att gerbilerna "råkar" gräva över sandskålen med spån… Oskyldig Ett sandhus liksom. Flört

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

AnneN
0

#5 Man minimerar mängden spån som hamnar i sandbadet och mängden sand som skvätts ut ur badet då det är som ett litet rum de ska igenom för att komma in till den del där sanden är.

_**/Mvh Anne

ks.gerbil
0

är det liksom glas där det finns dendära stora kvadraten? jag fattar inte hur den funkar jag vet vad det är.. går liksom gerbilen in från yttersta hålet sen till den innersta och sen i kvadraten där den där man har sanden sen? och till slut kan man bara öppna locket och ta ut den gamla sanden?

är det inte risk att den till slut kommer att lukta skit äcklit? det är fortfarande trä.

isafisa
0

Funderade också på det där med lukten, tycker att det luktar nog illa om man har krukfat :P Har själv glasburkar, luktar inte men spånet hamnar alltid där i.. Men man kanske kan behandla träet på något sätt?

AnneN
0

#8 Ja det är plexiglas där och man kan enkelt lyfta av locket (taket) för att rengöra.

Hur det är med lukt vet jag inte, tycker inte att något luktar speciellt mycket alls oavsett material då det varit inne hos gerbilerna, men så har jag lite dåligt luktsinne också.

_**/Mvh Anne

ks.gerbil
0

funkar den så som jag har sagt då eller? inte för att vara elak anne men  tror att du har dåligt lukt sinne ;) det luktar jätte äkligt redan efter en dag i min sand bads grej! och tänk på att träet suger upp eventuellt kiss som kommer ner dit!

isafisa
0

#11 jo jag tror den funkar så.

Sen beror det ju på om ens gebiler kissar i sanden eller inte, men de flesta av mina har gjort det. Men hade faktiskt någon enstaka som inte gjorde det :P

Tsunamis
0

Jag är ganska säker på att med tanke på det skyddade läget i själva glasdelen att gerbilerna skulle göra ett bo av det. Men roligt för dem ändå!

MvH  Tsunamis

ks.gerbil
0

det har du oxå rätt i!

(förlåt att jag alldrig sätter numret framför men jag har en italiensk tangentbord och när jag sätter in de svenska bokstäver så vet jag inte vaar den lilla grejen framför ligger :P

isafisa
0

#13 haha ja det är ju sant, inte helt omöjligt ;) Det har jag för övrigt alltid haft problem med i glasskålar också, dem verkar trivas där i ;)

ks.gerbil
0

de vill kunna se om en rovdjur kommer! det är därför de oxå gör gångarna nära glaset där de kan se ut i omgivningen utan att behöva vara utanför skyddet.

näää… jag vet inte men det är vad jag har för mig :)

isafisa
0

#16 det låter logiskt ;) Men är ju svårt att veta, vi får försöka fråga dem :)

ks.gerbil
0

hihihi…låter som en bra ide ;)

Ninnelille
0

coolt :D tass!

ks.gerbil
0

menar du sandbadet?

17. försöker att fråga men de verkar inte vilja berätta sina gerbiliska hemligheter för oss människor ;)

isafisa
0

#20 typiskt ;)

ks.gerbil
0

hihihi…