Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 1052 ggr
annalouise
0

poblem med vattenflaska

hejsan!
En av mina sötnosar har som hobby att hoppa upp på vattenflakan som hänger i gallret och gnaga sönder den… har försökt att sysselsätta henne på många olika sätt, nya leksaker, springa runt i rummet osv..

finns det någon annan lösning man kan ha? är ju ingen större ide att ha en skål med vatten, spånet lär ju suga upp allt efter 1-30 min ändå..

skulle bli jätte tacksam för alla möjliga ideér som kan funka!

[Jessica_91]
0

http://gerbiler.ifokus.se/discussions/4d7145e7b9cb46222705a9b5-gnager-pa-vattenflaskan

Där kanske du kan få några tips. Vill minnas att jag här på GiF sett hur någon gjort som en behållare av metallnät att sätta flaskan i så att gerbilerna inte kommer åt att gnaga på den.
Dock kan jag inte hitta den tråden tyvärr :/

Tsunamis
1

Ja - skaffa en gjord i glas Tungan ute vissa gerbiler är bara helt hopplösa på vattenflaskor. Finns ett nytt märke som heter Living World de har vattenflaskor i glas. Borde finnas i de flesta djuraffärer eller fråga och be dem ta hem det. I annat fall kan du söka på e-butiker som har dem. Här har du ett exempel

MvH  Tsunamis

annalouise
0

tack så jättemycket för svaren! håller på att bli tokig när jag kommer in i rummet och ser Connie svaja i luften!

[Jessica_91]
0

#2 Vilket bra tips! Har läst flera äldre trådar här som behöver byta vattenflaskor sjukt ofta, dem hade säkert älskat vattenflaskor av glas ^^!

ks.gerbil
0

annar kan man ta en gammal läsk burk göra en liten hål för pipen sätta lite ståltråd så att du kan säätta fast den och VUÀLA din egen liten läsk autumat för gerbiler :P skojar bara men allavraligt var den första biten :)

Gerbil-hemsidan hittar du R