poblem med vattenflaska
hejsan!
En av mina sötnosar har som hobby att hoppa upp på vattenflakan som hänger i gallret och gnaga sönder den… har försökt att sysselsätta henne på många olika sätt, nya leksaker, springa runt i rummet osv..
finns det någon annan lösning man kan ha? är ju ingen större ide att ha en skål med vatten, spånet lär ju suga upp allt efter 1-30 min ändå..
skulle bli jätte tacksam för alla möjliga ideér som kan funka!
http://gerbiler.ifokus.se/discussions/4d7145e7b9cb46222705a9b5-gnager-pa-vattenflaskan
Där kanske du kan få några tips. Vill minnas att jag här på GiF sett hur någon gjort som en behållare av metallnät att sätta flaskan i så att gerbilerna inte kommer åt att gnaga på den.
Dock kan jag inte hitta den tråden tyvärr :/
Ja - skaffa en gjord i glas
vissa gerbiler är bara helt hopplösa på vattenflaskor. Finns ett nytt märke som heter Living World de har vattenflaskor i glas. Borde finnas i de flesta djuraffärer eller fråga och be dem ta hem det. I annat fall kan du söka på e-butiker som har dem. Här har du ett exempel
MvH Tsunamis
tack så jättemycket för svaren! håller på att bli tokig när jag kommer in i rummet och ser Connie svaja i luften!
#2 Vilket bra tips! Har läst flera äldre trådar här som behöver byta vattenflaskor sjukt ofta, dem hade säkert älskat vattenflaskor av glas ^^!