PANIK!!!!!! snabba svar!!!!!
för kanske fem min. sen så var det frid i lekhagen sen kom shiro mellan mina ben och jag som reaktion stängde benen och då såg jag att det var shiro som kom mellan benen på mig! han såg bra ut han kunde gå, stå inget såg bruten… men ögat! den var en tredjedels öppen! håret runtomkring var lite rufsig men han var sig själv….. men han som är så är så skygg han hade precis blivit lite tamare! han kommer inte ens att vilja se mig! nu när jag försöker att öppna buren springer han rätt in i boet! siiiiiiiiiff jag vet inte vad jag ska göra snälla hjälp mig! imorgon ska jag till veterinären för att se attde slutningen mår bra efter medicinerningen för öron innflamationen! jag kommer alldrig att förlåta mig själv!!!!! tänk såå…så….sniiiiiiiifffff
snabba svar!
jag hänger inte riktigt med, klämde du din gerbil mellan benen?
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
ja typ… jag stod i gerbil rummet och tittade på min mobil. jag satt med ryggen mot väggen med benen utsträckta (eller hur man nu säger) och sen kände jag att något komm mellan benen på mig och jag stängde dem… sen poppade det ut shiro men som sagt mådde han bra utan ögat…
om du råkade klämma din gerbil så borde han inte få problem med ögonen… eller hur råkade du klämma honnom, eller hur skadades shiro? har du blid att visa?
http://www.nattstad.se/LillaGullungen
nä inte nu men ska ta bild nu sen lägger jag upp den så snabbt så möjligt.
jag har ingen aning om hur det gick till då jag tittade på min mobil… känner mig så dum och oansvarig! de ända jag vet är att som jag ser honnom nu ser det bara ut som om det var bara ena ögat som fick skada…
Om ögat ser ut att vara skadat så borde du åka till veterinär.
#8 Är omöjligt för någon att säga över nätet så här men tekniskt sett så kan han ju bli blind om ögat är tillräckligt skadat, har du tur så är det bara lite skadat och läker fint.Bara veterinären kan säga säkert efter att han/hon undersökt din gerbil.
Nej jag tror inte det är hela världen om han blir blind på ena ögat. Men du behöver ändå åka till veterinären för att få det undersökt, kanske behöver han få något för att undvika att ögat blir infekterat.
Du bör ta honom till veterinären och få honom undersökt. Hellre än gång för mycket än en gång för lite.
Sen måste jag tillägga att buren i #6, verkligen inte är en bra bur för en gerbil..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag håller faktiskt med #14 Det är inte bra med så mycket plast, de plastbitarna jag ser på bilden är alldeles för mycket… så jag hoppas att det bara är en ''lek hage'' de är i under uppsikt…..
http://www.nattstad.se/LillaGullungen
TS har bara gerbilerna i dunan tillfälligt pga olyckan med ögat om jag förstått rätt i den här tråden.
ja 16 har rätt jag har dem i dunan bara nu annars har dem en fin burakvarium… vi ringde veterinären idag och de sa att det inte fanns plats… imorgon 15:20 ska vi till veterinären dock ser ögat mycke bättre än innan :) jag har oxå tat bort plast bitarna och lagt trägrejer från från deras riktiga bur så de inte behöver få "panik" över det med :)
åh!! när jag vaknade var jag jätte glad! hans öga såg mycke bättre ut! han hade den helt öppen och den såg pigg ut som en gerbilöga ska se ut! idag ska vi till veterinären. men vad jag tror från nu så blev det bara en stöt men jag kommer ändå alldrig att förlåta mej själv :(