Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 814 ggr
Jagelskarfala
0

Ung gerbilhane bortskänkes

Har haft två gerbiler sedan 2006 och för cirka ett halvår sedan gick den ena hanen bort och därför köpte jag en 5 veckor gammal hane som sällskap till Alfredo. Den andra hanen har nu gått bort och eftersom jag håller på att flytta in till en lägenhet där jag inte kan ha gnagare så söker den här lilla gerbilen nytt hem.

Han är köpt i mars 2011 så han är cirka 6 månader gammal. Svart med vitt på mage och tassar och han är väldigt nyfiken av sig. Han har aldrig bitit eller liknande och så fort man öppnar buren kommer han utspringades. Jag har inte lagt ner jättemycket tid på gerbilerna nu på senaste tiden pga utdragen flytt och mycket runt omkring mig, men eftersom han är otroligt nyfiken och inte ett dugg aggressiv kommer han att bli en riktig kelis.

Jag är bosatt i Ängelholm, Skåne.

Mobil: 076-7902140

Email: Flinta19@hotmail.com

Eller skriv här på PM.

[baby_cuddles]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Om man visst hans födelse datum hade jag gärna tagit honom.. :) Har en tom bur som bara står till ingen nytta..

[Jessica_91]
0

#1 Hon har ju skrivit att han är ett halvår ungefär Glad

[baby_cuddles]
0

Jo det är sant.. Men hur gör man då för att få mer exakt födelse dat.?
Jag skriver alltid upp sånt..

[Jessica_91]
0

#3 Om TS kommer ihåg vilket datum hon köpte gerbilen i fråga så borde det ju gå att räkna ut ganska lätt om han var 5 veckor :) 
Dock är det ju inte jätte viktigt att veta exakt datum, bara man har ett hum om när den är född så man vet när den börjar bli gammal.

Har du haft gerbiler förutom förresten? Du kommer behöva köpa en ny kompis till gerbilen och de kan inte bo i en vanlig hamsterbur eller så eftersom de ska ha 15-20 cm spån att gräva i :)

[baby_cuddles]
0

Mmm det stämmer jue.. Börjar nog bli trött i huvudet hehe..

Ja det har jag, men det är rätt många år sen.. Hade då 2 st, hanar (från samma kull).. Det funkade utmärkt.. De bodde i ett akvarium.. Och det är det jag har kvar.. Skrev jag bur? Hmm ja, jag menar akvariet så klart.. Och där är gott om plats till dessa 15-20 cm spån..

[Jessica_91]
0

#5 Ah ja men då vet du ju hur man tar hand om gerbiler. Inte min mening att "läxa upp" dig, tänkte bara om du aldrig haft gerbiler förr att du inte visste om de grejer jag nämnde :)

Lycka till, hoppas du och TS kan komma överrens om något ^^!

[baby_cuddles]
0

Ahh ingen fara :) Jo då, jag vet att han kommer att behöva en kompis.. Annars mår han inte bra..

Tack :) ja det gör vi säkert, om han inte har fått ett nytt hem redan vill säga..

Jagelskarfala
0

#7 du får jättegärna ta honom! :D KANSKE har jag födelsedatumet i en pärm men jag håller på att flytta och det är en enda röra. Ska försöka leta upp det men kan hända att mina råttor har tuggat i sig det och bäddat med! :P Vill du ha honom? Var bor du någonstans? För tillfället går han ensam i mitt akvarium hemma hos mina föräldrar så han skulle verkligen behöva flytta och få lite sällskap! :/