Förstoppad gerbil
Jag skulle behöva lite hjälp.
Det är nämligen så att min gerbil, som är utlånad till en annan uppfödare, har blivit förstoppad.
Hon sitter uppburrad i ett hörn, och gör inte mer än så.
Uppfödaren hon är hos ringde veterinären, men de smådjurskunniga har inte öppet idag och den hon fick tag på skulle ha 500 kr för akuttid och 500 kr för besöket. Varken hon elelr jag kände att vi ville lägga ut de pengarna på en icke gerbilkunnig veterinär.
Utan hon åker till en annan veterinär imorgon istället ifall Java (gerbilen) lever då.
Uppfödaren skulle ringa en annan väldigt gerbilkunnig uppfödare så vi hoppas på bra tips från henne.
Jag undrar ifall någon här inne har några bra tips att ge? Något som hon kan göra hemma? Finns det någon olja, något vi kan få i henne, massera magen?
Vad ska man göra?
Jag känner mig så jäkla hjälplös när jag sitter flera mil bort..
Snabba svar skulle vara oerhört uppskattat!
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Vanlig matolja kan ha en laxerande effekt men hur det fungerar på gerbiler vågar jag inte säga.
Hon dog under natten..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Stackarn. Är ni helt säkra att det var förstoppning? Dvs satt hon på något underlag som gjorde det lätt att se om hon hade bajsat eller inte?
MvH Tsunamis
#3; Jag vet inte eftersom jag inte träffade henne under tiden. Men uppfödaren som hon var hos sa att hon även hade lite blod i rumpan mot kvällen. Bajset var helt intorkat i rumpan på henne.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Usch vad tråkigt, beklagar :(