Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 1757 ggr
DolceVita
0

Delad bur - tips? (Brådskande)

Hej! Nyligen blev min nästan 3½ år gamla gerbil då kompisarna somnat in. Hela mitt inlägg om det finns HÄR.

Imorgon ska jag ta hem tre nya små kompisar till honom men jag har verkligen problem med att fixa en delad bur. Det finns inga färdiga att få tag på häromkring så enda alternativet är att fixa en egen.

Har inget bra galler att sätta i mitten av buren men när jag googlade på lite tips hittade jag någon som satt ner en transportbur (ni vet en sån där man använder till kaniner) i den stora buren. Funkar det tror ni? Kan dom nosa på/lära känna varandra tillräckligt genom hålen på transportburen? (Vet att jag ska byta sida på dom då och då med.)

Tar gärna emot andra tips också! :) Hoppas på svar asap då det är lite brådis.

What doesn't kill you makes you stronger.

[Jessica_91]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om du har någon gammal gallerbur (som man ju egentligen inte ska ha till gerbiler) så kan man ställa in den så blir det en bur i buren så att säga :P Bifogar bild på hur jag gjorde när jag satte ihop ett par gerbiler för första gången.

Hur menar du att den där transportburen ser ut? Är det en sån man kan ha katter och små hundar i också?

DolceVita
0

Transportburen är ungefär en sån HÄR modell, fast lite större.

Älskar lösningen på din bur, men jag har dessvärre ingen gammal gallerbur. /;

AnneN
1

Har du kollat på Blocket? Brukar finnas gott om hamsterburar från 100kr och uppåt, dessa kan fungera bra som tillfällig delningsbur.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

DolceVita
1

Det löste sig idag. :) Tog en gammal bur som pappa fixade en gallervägg till. Fungerar hur bra som helst!