Uppskattad barnmat?
Hej, i denna tråden är det tänkt att man ska skriva märket och smaken på barnmat era gerbiler uppskattar. Har sån problem att välja barnmat då jag är rädd att jag köper och så tycker de inte alls om den. Men somsagt, bomba på med en eller flera barnmat som gerbilerna tycker om. Och glöm inte smak och märke ;) sätt gärna dit lite annat om smaken och var inte rädd att tillägga komentarer på andras inlägg om ni testat samma barnmat. kör igång :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mina gerbiler älskar babygröt, stora som små! Har köpt gröt som är baserat på ris, har hört från en säker källa att den är bäst för ulltottarna :) Jag köper det vanliga röd/vita paketet som finns i de flesta mataffären, kommer dock inte ihåg vad det heter.
Om man ska köpa burkbabymat är grönsakspuréerna bäst, dock har jag aldrig provat dem då min gerbiler är så lyckliga över sin gröt!
En gång har jag dock kört en mixad med pasta med olika grönsaker, då det inte fanns några andra alternativ i affären, till en unge med luftvägsinfektion den var inte så populär men räddade honom!
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning
Åh intressant. Kanske man ska testa :)
Jag vågar själv inte köpa barnmat i affär till mina gerbiler. Det är oftast lök och kryddor i barnmaten man köper, och det är inte bra för deras magar.
Gröt gör jag hellre själv i storkok än att köpa på burk, och puréer är ju lika bra att hoppa över och istället köpa färsk frukt.
Jag planerar istället att koka ihop egen barnmat med lite av allt de behöver, förslagsvis potatis, nötfärs och ärter. Sedan frysa in i iskuber och tina upp då det behövs. Det blir ju billigare och dessutom nyttigare. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#3 puréer är faktiskt jätte bra!! Här hemma upskattas det något enormt. Det är lätt att äta och det smakar gott.
Min ena tjej är väldigt känslig för tillexempel gurka. Hon vill inte hålla i 'blöta' saker. Men med puréer så kan hon slicka upp det från tallriken istället, Lätt och gott!! :)
#3 , ja det är delvis kryddorna jag också är lite rädd för. Är ju inte så bra. Tack för tipset vad man kan koka ihop, aldrig tänkt på de faktiskt. :D #4 Tjejer.. ;) nej men superbra att du vågade fortsätta diskutera wand's inlägg. :)