Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 1362 ggr
Taive94
0

tumör i doft körteln?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.. jag är livrädd att min älskling kanske har fått en tumör … jag vet inte och jag hoppas inte jag vill först och främst veta vad ni tror innan jag åker till en vetrienär… snälla detta är akut… :s

en sak till jag har lagt märke til att han ''kryper''/''ålarsig'' fram i buren han kan gå, hoppa, springa men han kan helt plötsligt bara ''åla sig fram'' derför blev jag ännu mer orolig…

AnneN
1

Vad som finns/inte finns på bilden kan jag tyvärr inte avgöra, men ålandet han håller på med är mest troligt bara att han doftmarkerar, så gör alla mina gerbiler då och då.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Taive94
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en till bild

[Jessica_91]
0
Taive94
0

#1 okej tack känner mig lite lugnare nu iallfal …

så att ingen tror att min pojkvän är gay så är det så att jag såg inte att jag var online på min pojkväns men jag hade akut för att skriva och lägga in dessa bilder :$

[Jessica_91]
0

#4 För killar som har gerbiler måste vara bög eller va? xD

Taive94
0

#3 bild 3 på första länken du skickar är väldigt lik denna som min ser ut.. så då är det ingen fara? för det står under bilden att den är 9månader men min är ju bara ca 10veckor … ? är han för snabb i utvecklingen?

Taive94
0

#5 men men jag skriver ju som en tjej ^^ hehe :p

[Jessica_91]
0

#6 Jag vet faktiskt inte men så länge det inte är något sår eller någon utväxt liksom så ska det inte vara någon fara. Om du läser i artikeln under rubriken "Vad är då onormalt?" så kan du se vad som är tecken på tumör.

Taive94
0

#8 okej jag har haft 2 gerbil honor tidigare för kanske ca 2-3 år sedan och en av dom fick en tumör men den såg inte ut som någon av bilderna utan det var bara en stor röd bula med sår på typ och hon blöde lite ur det.. så det var derför jag tänkte att det kanske inte var en vanlig tumör hon hade och jag tänkte att det min hande har nu kanske var början till att utveklas till det hon hade… men eftersom han ej har sår eller verkar ha ont så känner jag mig mycket tryggare nu och desutom han är ju köpt ur en djuraffär så de kanske lurade mig på hans ålder… :/

[Jessica_91]
0

#9 Ja som sagt är jag ingen expert på tumörer men så länge Doftkörteln är slät och fin så finns det nog inget att oroa sig för. Men det är ju alltid bra att kolla till Doftkörteln på sina gerbiler då och då.

Mycket möjligt att dem gjorde det. ALLA djuraffärer är ju inte såna men många rundar nog neråt när de berättar hur gamla gerbilerna är. Mina djuraffärs gerbiler (första och sista gång jag köper från djuraffär) skulle vara 3-4 månader när jag köpte dem men båda var fullvuxna vilket de inte blir förän runt 6 månader.

I vilket fall hoppas jag dina gerbiler får ett långt och friskt liv :) Och om det någonsin blir några fler så rekommenderar jag att köpa från uppfödare!

Eiiila-K
0

#10 nej men jag har ångrat att jag köpte dom från en djuraffär men ändå är jag tacksam över att ha just dom jag har nu :)

jag har varit så grymt besviken på Djuraffären efter jag blev lurad att de sa att det var en hane trots att dom bara gav mig en då kunde dom ju ha sagt sanningen… :/ så nästa gång köppper jag självklart från uppföldare :)

Jag är flickvänen som skrev på fel dator så det blev fel ^^ :)

http://www.nattstad.se/LillaGullungen