Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 628 ggr
AnneN
0

3:e gången gillt?

Nu är det 3:e och sista gången jag försöker sätta ihop Blixten & Hachiman, det har gått nästan 1 månad sedan Hachiman flyttade hit och de har sedan dess fått sitta i en delad bur. Har testat sätta ihop dem 2 gånger tidigare, men det har slutat med att de bollar ihop sig gång på gång och jag fått sära på dem igen.

Denna gång har jag dock bara särat på dem 2 gånger och då hade de inte bollat ihop sig heller, så kanske finns det hopp.

Blixten satt till en början mest i ena hörnet och stampade, pep så fort Hachiman kom nära och skuttade iväg när Hachiman försökte spänna upp sig. Blixten har nu bosatt sig i den nedre delen av huset de fått (är 2 våningar) och han rör sig inte därifrån.

Hachiman springer omkring som en tok och gräver, sandbadar och doftmarkerar på exakt allt i akvariet. Springer då och då fram till Blixten och står lite nos mot nos, har lagt bredsidan till ett par gånger och spänner upp sig, men då Blixten bara skuttar iväg eller totalt ignorerar detta så springer han iväg och fortsätter gräva i spånet.

Vad tror ni, låter detta som att det kan vara ett bra tecken? Det har nu gått ca 1 timme sedan jag fick avbryta dem senaste gången.

Har bara gjort 1 hopsättning innan dessa och då med en äldre hona och en ung hane vilket gick helt utan minsta problem, så har inte den största erfarenheten.

Blixten & Hachiman är dessutom ungefär jämngamla (kan ev skilja 2 månader) och båda könsmogna.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
0

Funkade tyvärr inte denna gång heller Rynkar på näsan

Så fort Blixten vågade sig ut ur huset så rök de ihop ordentligt (blev några småsår, inget som verkar allvarligt), så nu har jag särat på dem.

Blixten fick flytta in i en samlalåda och Hachiman får bo i akvariet.

Nu blir det istället att försöka hitta bäbishanar att para ihop dem med, tror det kan gå bättre.

Om någon vet av någon i närheten av Luleå eller vet av transportmöjligheter upp till Luleå (eller närliggande kommun) så får ni gärna hojta.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!