Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1283 ggr
thildatessie
0

Vad tycker eran omgivning?

Undrar vad eran omgivning tycker om erat djurägande? Många på iFokus har ju många olika djur, jag själv har 9 st : 2 gerbiler,4 marsvin,2 råttor och en ödla. Får ofta höra att jag har ett zoo.

så! Positiva och negativa kommentarer ni fått :)

[Jessica_91]
0

Jag har bara gerbiler, 5 st nu i tre olika grupper, snart blir det förhoppnigsvis 6 gerbiler så att Pandora slipper vara själv.

Pappa tycker jag är helknäpp och förstår inte varför 5 gerbiler är bättre än 2, själv känner jag att jag har mer kärlek att ge helt enkelt haha ^^. Mina vänner samt pojkvän tycker inte det är något konstigt utan tycker gerbilerna är gulliga och fräcka som kan lära sig olika trick. Men majoriteten av släkten + lite annat folk tycker jag är lite halvknasig haha. Gerbiler och hamstrar och sånt är ju för små barn egentligen enligt dem. Vilket jag inte håller med om alls, jag tar väldigt bra hand om mina djur, betalar och införskaffar allt själv och har ett par tusenlappar sparade ifall att det skulle behövas veterinärsvård, inte många 10-åringar som kan säga detsamma.

Så jag brukar strunta i folk som tycker jag är lite knasig, mina gerbiler gör mig lycklig och jag tror allt dem har det ganska bra hos mig Glad

thildatessie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 oj, är du 10?? beundrar dig isf. folk tycker nog att jag är lite barnslig pga att jag är 18 och har marsvin ;)

[Jessica_91]
0

#2 Haha nej jag är snart 20, syftade på att folk tycker det är mer lämpligt för 10-åringar att ha smådjur :)

hhejlollo
0

Jag har två kaniner, 7 gerbiler, 4 Degus och en häst. Ja får alltid höra att vi ja ska starta zoo eller att ja ska ha samarbete med kungsbyns djurpark som ja bor breve och som ja jobbar på. Själv tycker ja inte de är så många eftersom ja älskar dom skirastes vi har så ja tycker de är kul! Checka gärna www.kristallensgerbil.blogspot.com och tyck till!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

AnneN
0

Endel tycker att jag har för mycket djur, andra tycker det är kul att jag har så många… Har 6 gerbiler, 3 katter, 2 råttor, 1 hund + att jag ofta är hundvakt till bekantas hundar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

thildatessie
0

#3 haha ok ;) blev förvånad :)

#4 bra, stå på dig :)

[xDAMPBOBPSYKFALL]
0

Jag har samanlagt 7 djur. 5 katter o 2 gerbiler. katterna är allas älsklingar, alla älskar dem! men gerbilerna haha.. De som kommer in i mitt rum vänder lika snabbt igen om jag inte förvarnat

thildatessie
0

#4 har lagt till bloggen i mina favoriter nu! Hoppas att du fortsätter att uppdatera lika bra :)

#7 mysigt :) mamma och svärmor är rädda för gerbilerna för att dem ser ut som möss :s

Clariiz
0

Just nu har jag inte allt för mycket djur, det har vart "värre" ;)
2 hundar, 3 katter, 15 kaniner, 1 hamster och 11 gerbiler.

Jag får ofta höra att jag har ett zoo hemma. Min mamma säger väldigt ofta "ska du inte växa upp snart? Det här är inte normalt.."
Hon tycker att kaniner och gerbiler är djur som barn har. Fast hon och min pappa hjälper till osv. om det skulle behövas.

Jag är 17 år, och betalar allt själv.
Den reaktion folk oftast har när de kommer in på mitt rum är "oj".
En stor ställning med 2 akvarium och 1 stor duna, på byrån står 1 akvarium till och till sist ett mindre akvarium på en mindre hylla.

Har ofta hör den där "varför ska du ha så många?" som någon nämnde ovan. De förstår helt enkelt inte att ett fåtal inte "räcker" när man har tiden, platsen och pengarna. Djuren vill ju vara ifred också och det skulle inte gå om jag bara hade 1-2 av varje.

Min pojkvän tycker att jag har för många, men han gillar allihop! Han brukar ofta leka med dem. Hamstern är nog favoriten, trots att han utsett en av årets kaninungar till sin egen :P Så den får bo kvar hos mig.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Anne.K
0

Just nu har jag bara 4 djur, 2 katter och 2 chinchillor. Men längre fram kommer det va huset fullt då jag startar min uppfödning. Vissa tycker jag är knasig och andra tycker jag har för mycket djur, medans andra tycker bara det är kul när dom hälsar på ^^

Jag är liksom uppväxt med att typ ha ett mindre "zoo" hemma :P då mina föräldrar alltid vart djurtokiga :P

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

hhejlollo
0

#8 tack så mycket! Ja lovar att uppdatera er!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

moawi
0

Jag har två gerbiler för tillfället, men funderar starkt på att starta uppfödning till sommaren, så det lär bli fler :)

Jag pratar jämt om gerbiler, mest med mamma och mina två närmaste kompisar, och de är otroligt trötta på mig. De suckar varje gång jag börjar prata, och muttrar nåt i stil med "men inte nu igen..!". I alla fall mina kompisar, mamma är nog snäppet lite mer intresserad eftersom jag ofta säger saker som berör henne också, som att jag funderar på uppfödning.

Min farfar är livrädd för mina "råtter", men många andra som är rädda för råttor och möss har ändå tyckt om mina gerbiler och tyckt de varit ursöta :)

[Jessica_91]
0

#12 Haha jag känner igen det där, min mormor har fobi för möss/råttor och VÄGRAR gå in i mitt rum, dörren får inte ens vara öppen när hon är på besök för hon är övertygad om att de kan rymma hur lätt som helst x)

Jag kände det igår vilket tur att jag har en pojkvän som faktiskt tycker det är kul när jag släpper ut ett par gerbiler på golvet, han gav dem lite godis och flyttade runt en massa rör som gerbilerna ju inte kan motstå att klättra in i. Så medan han var hemma hos mig igår fick jag rastat både Gimli/Lea och Lilly/Iris. Iofs hade jag gjort det även om jag haft en pojkvän som inte tycker om gerbiler men det är ju bra mycket roligare när man båda sitter på golvet och leker med "råtterna" ^^.

moawi
0

#13 Jo, det är kul när resten av familjen gillar dem också :) Min bror älskar gerbilerna och brukar ofta bära med sig dem på axeln en stund, åtminstone gjorde han det med Elysian, för hon var bättre på att sitta still. Hon var hans absoluta favorit :)

thildatessie
0

#9 är det dina egna då? för du har väl en omplaceringsverksamhet med? Tycker det lät lite elakt sagt av din mamma.. ja hade npg tagit illa upp om jag hade fått den kommentaren, men det är jag det ;) Jag har också fått höra "vad ska du med så många till"/"varför har du så många?" men det är från folk utan samma kunnighet och intresse :)

#12 min farfar med, fick honom för ett tag sedan att erkänna att han faktiskt är rädd för djuren, kan va för att förr fanns det ju massa råttor överallt. Stora bruna som bet och spred sjukdomar. Min brors fru är med rädd pga det men blev positivt överraskad när hon fick se gerbilerna och råttorna :)

#13 det är jättekul när ens partner tycker om dem! jag och min sambo har ju djuren tillsammans även om dem är mest mina pga av mitt stora intresse. Så kul att hålla på med dem tillsammans ja! :)

isafisa
0

Jag har en hund, en kanin, en hamster, 4 råttor och just nu en ensam gerbil. Fått höra zoo mååånga gånger :P Men det är oftast från folk som inte har djur alls eller bara har hund :)

Clariiz
0

#15; Hon är inte så seriös när hon säger det utan skojar om det och säger det med kärlek :)
Hon är rätt inttresserad då och då, speciallt när det är bebisar på gång!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Wand
0

Då det kommer till gerbilerna så är det många som tycker att de är helt makalöst söta, men också många som kommenterar saker som "en sådan släpade katten in häromdagen…" och "varför vill man ha råttor?" etc. 
Då det kommer till guldhamstrarna så tycker de flesta att de är bara hemskt söta, men det är nog för att deras björnlika huvuden och långa pälsar får dem att se ut som gosedjur. Dock så finns det ju även de som inte tycker om dem heller pga tassarna och tänderna, men folk är ju folk. 

Sålänge jag får ha mina djur för mig själv och älska dem och ta hand om dem så är jag glad, sedan får folk tycka att det är som "äckliga" råttor eller vad som helst om de nu önskar. Flört

Jag har också fått höra att jag har ett zoo och kommer bli "den galna hamstertanten" istället för kattant.. haha. Men inte mig emot!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[MollyKakan]
0

Jag brukar också höra av ex grannar att jag har ett zoo hemma, jag har: 2 katter, en ödla och 16 gerbiler. Själv är jag 13 år gammal:)

thildatessie
0

#17 okej så bra :)

#18 så bra att du inte bryr dig om vad andra säger :)

#19 åh vad mysigt med så många gerbiler! och att du klarar av det när di är såpass ung. Är alla helt dina egna?

gothic_eve
0

Jag (eller vi - jag och min sambo) har tillsammans i huset 7 gerbiler, 3 akvarium. Ett stort akvarium på 720 liter där min sambos älsklingar Diskusfiskarna bor. Sen två mindre på 320 liter där det går lite blandad fisk.  Det börjar väl lite likna ett zoo här med ;)

Akvaruimen är utspridda, men gerbilerna står allihopa i 3 olika burar uppe i hallen.

Wand
0

Jag har nyss flyttat honorna ur den nuvarande gerbilkullen till egen bur.. med 3 gerbilburar och 3 hamsterburar + fler påväg så känns det som att jag snart inte kan bo i mitt eget rum längre, hahaha… Oskyldig

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Kimmie
0

Vi brukar också få höra att vi har ett zoo här hemma, familjen delar på 3 hästar, 2 hundar, 8 katter, fiskar, 4 underlater, 2 kaniner, 15 marsvin (uppfödning), 8 gerbiler (avvecklad uppfödning) och 3 hamstrar.. och de har varit fler innan ;) men sen så bor vi på gård och är fyra som delar på dem, jag tycker egentligen inte det spelar någon roll hur många djur man har, sålänge man har tiden att ge dem alla den uppmärksamhet de förtjänar, vad tycker ni? :)

thildatessie
0

#23 håller helt klart med dig! mysigt att bo på gård med alla djuren. jag vill med bo på gård men hamnade i hus ;)

[MollyKakan]
0

Ja, jag tar hand om alla själv:)