Skönt att sola!
När jag kom hem efter att ha varit på promenad så fann jag en mycket nöjd gerbil i stora akvariet, nämligen Lilly som låg och myste i en liten fläck solsken. (Oroa er inte, solen står inte och lyser in i akvariet mer än en liten stund även om jag inte har persiennerna nerdragna)
Hon brukar leta upp solen även ute i rasthagen och lägger sig gärna och solar en stund. ^^
Någon mer som har gerbiler som tycker om att mysa i solskenet?
NEJ va gullig! (A)
#3 Haha ja hon såg ut att ha det så himla gött 
Åh så mysigt hon verkar ha det :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
#5 Ja jag blev nästan lite avis ;)

naww, vad gullig hon är!
Nejmeeen vad skönt det ser ut! 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#7 Lilly hälsar tack ;)
#8 Kanske inte vore så dumt att vara en liten gerbil ibland haha ^^!
Fast i #11 så reste han sig upp när jag kom precis, han låg och solade men blev för nyfiken när jag kom med en stor fet kamera ;) Den första bilden är nog från typ augusti och den andra från kanske maj.
Haha aw! Kanske är en Agouti grej det där med att sola 
#13 Haha, ja precis :) De måste snygga till solbrännan ju ;)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
jättesöt :) måste bara fråga vad du har för material i buren? är det STL? Hur funkar det att gräva i?
#15 Det är en blandning av Stl och hampaströ, det funkar bra att gräva i. Hampan är ganska tung och är som flis (i formen) medan Stl-ströet är lätt och som du vet, upprivna kartong/pappbitar, så det blir en ganska bra balans.
Skulle dock helst vilja köra med något kutterspån då jag tycker det luktar fräschare än hampaströ men allt kutterspån här verkar innehålla barrträ ><. Ska kolla igen med Granngården, första gången jag frågade så innehöll deras kutterspån barrträ, andra gången jag frågade så innehöll det visst inte det haha.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#16 OK. jag har STL till mina marsvin så hade kunnat testa hos gerbilerna med :) men vet inte, har funderat på att byta (har kutterspån från granngården nu). Har inte tänkt på om det innehåller barrträd så mycket.. men det gör det säkert. ska kolla runt, tycker om kutter väldigt mycket då dem kan gräva i det och att det ser ljust och fint ut men det dammar ju väldigt mycket.. :(
bara ville säga att igår när jag skulle gå in i mitt rum så tittade jag på buren och där såg jag kiro min ena gerbil som är en aguti stå där i solen med halv öppna ögon! han såg att ha det så skönt! så det är nog en aguti grej att sola! (försökte ta kort men kameran var för högljudd :(