stora magen försvann
Min gerbil har väl alltid varit liite tjock, men för ett tag sen så blev hon helt plötsligt jättetjock, det såg lix ut som att hon va dräktig och magen var ganska hård. Hon åt som vanligt och betedde sig som förut och verkade inte må dåligt på nåt sätt. Snackade med vet och de sa att hon antagligen hade gått upp mycket i vikt.
Det konstiga är att nu för en stund sen så ser jag att allt har försvunnit! Igår så var hon jättetjock och nu syns ingenting:O Är såklart glad att det är borta men fattar inte hur det kunde försvinna så snabbt? Hade annars tänkt boka tid hos vet nästa vecka för det såg inte normalt ut.
Nån som varit med som samma sak eller vet vad det var?
jag har haft henne i över 2 år :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
För några veckor sedan kikade jag på ett par av mina tjejer och tänkte "Men gud va stora dem har blivit!" så jag började kolla upp hur jag skulle justera deras foder för att de skulle gå ner lite, men nästa dag såg de helt normala ut igen.
Jag tror det i mitt fall var så att tjejerna brunstade och burrade upp sig lite bara så att det var pälsen som fick dem att se tjocka ut.
Kanske kan vara så att hon var skendräktig och blev tjock för hon hade "ungar" i magen. Dock vet jag inte om det är möjligt, om hon är över 2 år så är hon antagligen steril om hon inte fått någon kull tidigare? Skendräktighet brukar hänga ihop med brunst om jag förstått rätt.
Hur har hennes burkamrat varit, har hon hållt vikten?
#3 mja.. men blir verkligen magen så stor när de är skendräktiga? Det såg ut och kändes som att hon hade ätit ett litet äpplet helt :s
Hon bor ensam så har ingen att jämföra med heller..
#4 Ingen aning faktiskt vad det kan vara, testa att sök lite här på GiF så kanske du hittar något. Känns ju konstigt om hon hade något hårt i magen som bara försvann. O_o
Varför bor hon ensam förresten?
#5 Har sökt lite och det ändå som stämmer in något är tumörer men det kan det ju inte heller vara eftersom det försvann så fort. Fattar inget :o
Hennes kompis dog och eftersom att jag ska sluta med gerbiler och hon är över 4 år så har jag inte köpt några nya.
#6 Ne jag tänkte också tumör men som du säger så känns det konstigt att den bara skulle försvinna vips sådär. Har läst om tumörer som drar sig tillbaka men tror inte det går på en dag ;O
Hoppas någon annan kan hjälpa dig här men förhoppningsvis så var det aldrig någon fara!
Jaha okej, jag trodde hon var runt 2. Grattis till att du fått en så gammal dam :)
jo får hoppas på dt, men tack för att du svarade :)
nepp hon e 4+ hehhe, har dock bara haft henne i lite över 2 år. Tack så mkt, är glad över att fått ha lilla tanten så länge :)
#9 hahha nedå det kunde ju du inte veta :P