Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1408 ggr
ks.gerbil
2011-10-09 12:06
0

piper

jag vet att när en gerbil piper så betyder det att den är rädd men jag har hört mina två pipa när de va i boet de hade gjort. kan de betyda bråk för framtiden?

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Jessica_91]
2011-10-09 12:13
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är det ett litet bo? Det händer att mina gerbiler piper om båda ska in samtidigt i ett rör eller litet hus men det är bara för att dem trängs som de piper lite irriterat.

ks.gerbil
2011-10-09 12:28
0

boet gör dem själva unde en hylla jag tror inte att den är liten och det är nog att de är irriterade på varandra för att de tycker att de är trångt, de gör detta oxå om de ska in i ett rör samtidigt.

Gerbil-hemsidan hittar du R

League
2011-10-13 01:36
0

mina kan liksom sitta helt öppet med nosarna ihop o pipa lite.. de bråkar aldrig, men kan liksom knuffa varandra ibland

moawi
2011-10-13 17:29
0

Jag tror inte att det är bråk det handlar om, utan bara smågnabb. Jag kan höra mina pipa ibland, och då är det oftast att de gnabbas om en bit mat, eller att den ene kanske kliver över den andra om det är trångt.

Oftast piper de inte för att de är rädda, utan det brukar bero på att de har ont, eller att de gnabbas med kompisen, eller om man håller dem för hårt.