En liten bur fundering.
Jag har ett stort akvarium hemma på strax över 220 liter och funderar på att dela den på hälften så att jag kan ha 2 gerbiler på vardera halva. Jag delar av akvariet med plexi är tanken.
Så min fråga är nu, kan man ha hanar i ena halvan och honor i den andra halvan utan att det skapar rivalitet eller annan osämja?
Tänkte typ när honor brunstar och sånt.
Ville kolla upp detta innan jag beslutar mig för att dela av akvariet.
För vet ju iaf att man kan ha honor och hanar i samma rum utan bekymmer, så tänkte att det inte borde bli någon större skillnad om dom bor vägg i vägg i ett akvarium som är avdelat med plexiglas.
Tacksam för råd och hjälp :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Det ska nog inte vara något problem. Minns jag hade ett liknande akvarium och enda sättet för ev lukt att komma över till andra sidan var ju upp genom locket så det är ingen skillnad gämfört med att ha två burar ståendes vägg i vägg med varandra. Se bara till att plexiglaset går ända upp till taket på tanken så gerbilerna inte får någon chans att få tag i en kant och gnaga upp ett större hål.
MvH Tsunamis
Åh vad bra :) då kan jag ha kvar den idén då inför när jag får tag på honor ^^ Men eftersom det ser ut att dröja ett litet tag att hitta passande avelshonor så får akvariet vara odelat så att hanarna kan njuta av ytan så länge :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning