Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbilder-berättelser
Läst 1396 ggr
Wand
0

Mina gerbiler - bildbomber!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag hämtade jag ÄNTLIGEN hem mina gerbiler från underbara Lotte som nyss lagt ner Hälsingeskogens gerbil- och hamsteruppfödning. 
Jag hade bestämt mig för att ta hem Texas (en argente-kille), Josefin (black-hona) och en siamesekille som jag inte fick veta namnet på. 

Såg sedan då jag var påväg hem att siamesekillen var en liten unge, och såg även 2 andra ungar. Nu då jag kom hem så lyfte jag på lådan som de hade i reseburen och blev glatt överraskad då där kröp ut massvis med små bebisar! Agouti, mest vittecknade, samt black, och så siamesen. Började nästan gråta av hur oerhört små och söta de är!

Så nu sitter jag här med småsmå ungar och är glad gerbilägare! Tyst Kommer ju tyvärr inte kunna behålla alla, så några av de vittecknade agouti-ungarna + black-ungarna kommer säljas vidare. Om någon är intresserad så är det bara att hojta till. Josefin är dessutom dräktig, så jag väntar ännu fler små! Flört

MEN nu tänker jag inte skriva mer utan istället bifoga några bilder på alla oerhört söta små!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Wand
0

<3

Wand
0

Tittut!

Wand
0

Detta är siamesen och han kommer få stanna här hemma, han. Så nedrans söt att jag smälter ihjäl tusen gånger om. Kyss

Wand
0

Texas!

Wand
0

Josefin, som är oerhört vacker och har en väldigt slank och fin kropp. Aaah. <3

Wand
0

Och så finpojken igen som ännu är namnlös tills jag hittar det perfekta namnet.

Wand
0

Och så lilla agoutiflickan (tror det är en flicka..) som antagligen också kommer få stanna här. Ihhhh. <3

Wand
0

Och så lite blandat! Sista bilden för idag, men man kan ju inte annat än erkänna att de är makalöst söta allihopa. Kyss

[Jessica_91]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Åh gud jag sitter och smälter här på andra sidan skärmen, speciellt siamesen är ju sötare än sockervadd. Kyss Och sen är jag allt lite svag för rödögda gerbiler, Texas var väldigt fin!
Men jag förstod inte riktigt, visste du inte om att du fick med dig ett gäng ungar från uppfödaren eller wut?

För övrigt tycker jag du kan slänga in en bild på den stilige argente killen i Färgleks tråden när du har tid Oskyldig

[xDAMPBOBPSYKFALL]
0

Vill ha en vittecknad agoti (till sällskap ofc). Lagt ner avelsplanerna tills jag börjat gymnasiet. Är ju mest sugen på en hane. Svart bor du föresten? :)

Wand
0

#9 Eller huuuuur, siameskillen är verkligen helt gudomlig, är så nöjd med honom (och självklart allihopa!) Kyss
Nej, jag måste ha missförstått Lotte lite, eller så kanske hon bara tyckte att jag kunde få allihopa.. i vilket fall som helst så var jag förberedd för tre stycken varav en dräktig hona, men inte säger jag nej till en massa ungar + två mycket stiliga föräldrar heller! Tvärtom! Glad
Har ju dessutom fått en jäkla massa saker av Lotte (400 liter spån, massvis med stora lådor som används till burar, ca 10 vattenflaskor, en stor burk med mat, sand, äggkartonger, toalettrullar mm) så jag är bara sååååå tacksam över allt! 

#10 Okej! Jag tror att de vittecknade är hanar. Har du gerbil hemma också? Tänker såklart inte sälja en gerbil till att sitta ensam. Flört
Jag bor i Hudiksvall, men transport brukar gå att lösa beroende på vart du bor.

[xDAMPBOBPSYKFALL]
0

Eller nee. Ångrar förra inlägget till en viss del. Ute efter 2 av samma KÖN. Gärna en vittecknad agoti och en black. (änner mig velig :(

[Jessica_91]
0

#11 Ja det förstår jag att du är, grattis till nykomlingarna! Kan tänka mig att det måste kännas kul att ha gerbiler igen Glad

Wand
0

#12 Jag har både black och vittecknad agouti, vet inte riktigt vilka kön det är på de svarta men två av agoutisarna ska i varje fall vara killar vet jag. Kan kolla senare om du skulle vilja!

Wand
0

#13 Tackar, tackar! Ja, det är riktigt roligt. Det känns så rätt, det är verkligen ett djur som jag inte vill leva utan. Kyss

thildatessie
0

åh vad mysigt! fast lite skumt att du inte fick veta att det var ungar på G…. Obestämd

Wand
0

#16 Ja, jag visste ju att hon hade ungar där hemma men visste inte att jag själv skulle få hem dem. Men som sagt så är jag snarare glad än ledsen över det! Och att Josefin är dräktig visste jag som sagt om, nu när jag fick en massa extra burar och grejer så gör det ju heller inte så mycket. Har ju plats, mat och spån och allt. Flört

[xDAMPBOBPSYKFALL]
0

Kan gärna ta 2 agoti åxå om det inte skulle finnas en svart hane. Jag bor i västra Götaland och de är nog mest här jag har möjlighet att hämta inom. Så om transport finns skulle de va super

Wand
0

#18 Det går nog bra det! Du skulle ju kunna kolla på t.ex djurtransport.ifokus, där finns det folk som åker lite då och då. Vet att det finns en tjej som pendlar mellan Hudiksvall och Stockholm t.ex, så då skulle ju bara transport därifrån till Gbg behövas. 
Bara att kolla runt! Kan själv hålla lite span om jag finner någon, tyvärr så känner jag ingen här som brukar åka nedåt så speciellt ofta.

[xDAMPBOBPSYKFALL]
0

Okej. Tack! :)

Wand
0

Fotade lite mer… de är ju för oemotståndliga… Oskyldig

Wand
1

Josefin tycker inte om att dela sin spaghetti med sina små barn..

Wand
0

Lilla Minerva leker tittut!

Wand
0

Texas :*

Wand
0

Och Josefin är ju så nedrans fin, gaaah! Älskar hennes kropp och huvud. Vackra tösen. Kyss

[Jessica_91]
0

#22 Vilken otroligt vacker svart päls de har! Riktigt mörk och glansig.

Wand
0

Sista bilden för idag, jag och de små måste ju få lite sömn efter den jääättelånga bilresan idag. Oskyldig

Wand
0

#26 Ja, visst har de?! Lotte har alltid haft riktigt fina svartisar!

elinstenander
0

men ååååhhhhhhh så söta!!!!!

moawi
1

JAG FINNER INGA ORD. Hela min mage drar ihop sig ofrivilligt, det måste vara något fel på mig x) Så söta är de! KyssKyss

Jag skulle sååå gärna vilja vara i dina skor nu. Detta får mig bara att fundera ännu starkare på att starta egen gerbiluppfödning.

(Såg dock att du hade paprika på bilderna, vill bara passa på att påpeka att det inte är bra för gerbiler.)

Wand
0

#29 Ja, de är helt oemotståndliga! Kyss

#30 HIHI, de är sjukt mysiga och söta, varenda en! Det kommer dock inte bli roligt att lämna bort nästan alla inom några veckor.. men man kan ju tyvärr inte ha kvar alla. Obestämd
Jaså? Jag har bara hört att det är grön paprika som är dålig för att det är så starkt, men att röd och gul ska funka. Dock så kommer jag inte fortsätta ge detta om det inte är bra för dem, såklart! 

Inleder förresten dagens bildbomd nu med en liten trasselklump.. Oskyldig

Wand
0

Och ännu en liten knasbild, mitt i språng!

Wand
1

Supermamman räddar de små ifrån den farliga blixten. Flört

Wand
0

Och så en liten puss.. dör åt denna bild Kyss

moawi
0

#31 Jag har bara hört att paprika ska man inte ge, men jag vet inte varför egentligen :s Men det kan vara så att det är ok med röd, jag vet faktiskt inte. Får väl kolla upp detta.

Wand
1

Och ännu en liten mysbild. Kyss

Wand
0

… och så eeeeen mysbild till….. Kyss
Förresten så har jag döpt den icke-vittecknade flickan till Minerva. Så hon är ej namnlös längre!

[Jessica_91]
0

#36 Ååååh pusskalas! Gaaaah dumma dig som lägger upp massa översöta bilder Skrattande För övrigt väldigt fina, skarpa bilder du tar!

Wand
0

Och denna lilla filur heter nu Bambi. Oskyldig

Wand
0

#35 Ja, jag ska absolut kolla upp deti nnan jag ger mer paprika. Tackar för upplysningen i alla fall! Glad

#38 Tycker om att vara lite elak ibland… vill ju bara skryta över de små som är så oerhört jättejättesöta… Oskyldig Och jag tackar! Försöker ta så bra bilder som möjligt, så jag får några fina minnen för en gångs skull..

[Jessica_91]
0

Haha Bambi var ju urgulligt namn! Hur är tanken att alla ska bo sen? Glad Flyttar du ut Texas med Bambi innan Josefin föder eller?

Wand
0

Och så pappa Texas som likt alltid sitter inne i huset med alla ungar… rena rama lejonfamiljen. Skrattande

Wand
0

#41 Haha ja, jag tyckte att det passade honom så väl! 

Jag ska flytta Minerva tillsammans med Josefin, och Texas får bo med Bambi. De andra kommer säljas till Arken Zoo i Sundsvall om ca 2 veckor då de är leveransklara, men har extra plats också om det skulle behöva säras på dem innan dess. Fick ju massor med lådor av Lotte! 

Sedan får vi se om jag sparar någon mer ur den nya kullen eller om jag kan lägga band på mig och ge upp allihopa *föga troligt…* haha Oskyldig

thildatessie
0

#43 varför ska du sälja dem till djuraffär?

Wand
0

#44 Arken Zoo i Sundsvall är en bra djuraffär, så det känns bra. Sedan så har jag inte plats att ha kvar aaallihopa eftersom att jag har en ny kull påväg, och ska ta in fler gerbiler och hamstrar från andra linjer. Det var Lottes idé då hon själv har samarbetat med djuraffärer i Gävle i flera år.

thildatessie
0

#45 okej, du gör ju såklart som du vill men känns det inte bättre om du får hitta egna köpare så att du vet att dem får det bra så att det inte blir impulsköp eller liknande som hamnar på blocket sen? Vill inte låta tyken på något sätt men jag hade velat veta var mina små tar vägen..

[Jessica_91]
0

#46 Om det är en bra djuraffär som vet hur gerbiler ska ha det och är noga med att köparna har förståelse för att de faktiskt är levande varelser så är det säkert inget att oroa sig för Glad Även gerbiler som är köpta direkt från uppfödare hamnar på blocket ibland.

thildatessie
0

#47 klart att dem gör det, men jag hade inte velat sälja mina till vem vet vem.. Men som sagt så är det TS val!

Wand
0

Ja, jag skulle ju inte sälja dem till denna djuraffär om jag inte visste att det var ett ställe där de verkligen vet vad de håller på med. T.ex så åker jag hellre de där 10 milen för att leverera gerbilerna dit än att sälja till djuraffären inne i stan, just för att den djuraffären är hemskt dålig. 
Och jag litar på Arken i Sundsvall! Sedan kan jag ju inte veta till 100% att alla småttingar verkligen kommer till ett lika bra hem som t.ex de flesta här på GiF ger sina gerbiler, men å andra sidan så kan man inte alltid veta det ens om man får träffa köparen själv heller.

Jag sålde mina två chinchillaflickor i somras och har nu fått veta att den nya ägaren behandlar dem hemskt. Det smärtar mig något enormt att veta det, och det är ju tyvärr inget som jag hade kunnat veta då, eftersom att en vän till mig som själv haft chinchillor i flera år sade att köparen var bra med chinchillor.

Tydligen inte bra med sina egna då..